Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

3 och surf via blåtand

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-08 18:30

Hej

Jag lurar på att skaffa 3-mobil och evt mobilt bredband. Då de inte har någon paketlösning på både telefon i och internet tänkte jag att man borde kunde surfa (på datorn) via bluetooth via telefonen. Jag kommer inte behöva vara mobil mer än lite då och då, mest mailkoll och småsurfande. Frågorna är:

  • Funkar det bra att surfa via mobilen? Stabilt?

  • Kommer man upp i samma hastighet via låt oss säga en k770i som via ett usbmodem? Antar att Turbo3G ger högre hastigheter?

  • Kan det överhuvudtaget betala sig jämfört m moblit bredband till 299 kr i månaden? (tre här i Danmark erbjuder 100 mb fri surf för 60 spänn i månaden, därefter 2.50 per mb)

tack på förhand från en som inte vet så mycke...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-08 18:34

du kan få 50 kb/sek (0,4mbit/sek) med en mobiltelefon, så de e ok eftersom hastigheten över blåtand max är 60 kb/sek

kanske kommer mobiler som klarar 3,6 och 7,2 men tveksamt eftersom de skulle sluka batteriet, och över blåtand kommer du inte ha nytta av det ändå, så MSN och kolla mailen osv funkar bra via telefonen, men kom också ihåg att även om hastigheten inte är så snabb, så sliter du ut batteriet avsevärt, och det tar slut enormt snabbt

ett tips: om du inte vill ha en sådan usb dongle som hänger finns det 3G modem som är Expresscard eller PCI som du stoppar in i datorn så inget hänger utanför det är nog mer det du skall dra dig till, även om de kostar runt 2000 kronor

Ursprungligen av Esa:

du kan få 50 kb/sek (0,4mbit/sek) med en mobiltelefon, så de e ok eftersom hastigheten över blåtand max är 60 kb/sek

Vad är det som gör att det inte kan bli högre?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-10 11:40
Ursprungligen av micke_nkpg:

Vad är det som gör att det inte kan bli högre?

K770i stödjer bara vanligt 3G, dvs 384kbit.

1
Bevaka tråden