Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Grafik problem i Macbook

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-04-05 18:49

Tidigare fick jagbara grafik problem när jag spelade, så trodde det var spelet som var orsaken till det hela. Men nu har det även börjat dyka upp utanför spelet, exempelvis kan ibland någon av ikonerna i docken förvandlas till en massa konstiga fyrkanter, ränder & färger. Även om jag inte ens har spelat ngt från datorn så dyker det upp. Men min fundering är vad man kan göra åt saken? Är det fel på grafikkortet, minnet vad är det som kan vara galet? Tänkte om det var något man kunde fixa till själv eller om det är så att jag bör lämna in datorn på lagning? Datorn är relativt ny & använd på ett "normalt" sätt, så jag har svårt att tänka mig att det är jag som har orsakat detta problemet. Grafikproblemen kommer inte med en gång, när jag inte spelar kan det dröja kanske en halvtimma innan fyrkanterna kommer & vissa omgångar jag har igång datorn syns d inte alls, Men spelar jag därimot så dyker dom upp efter ca 5-10 minuter för att sedan finnas kvar där tills jag starta om datorn istort sett. Har även testat att göra en ren ominstallation av datorn & uppdaterat den men problemet kvarstår. Har den ståendes fritt & inget damm. *suck* Vad kan man göra??? Är det att det blir för varmt tro? För när dessa fyrkanter komemr så går oftast fläkten för fullt, alltså när jag har månag program igång osv.

Jag tror som du att GPUn blir för varm.

1
Bevaka tråden