Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fönster över andra.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-03 14:53

Hej,

Gammal linxanvändare som jag är så är jag bortskämd med att kunna låta ett fönster ligga a övertst hela tiden. Det ät väldigt praktiskt när man läser och vill göra anteckningar samtidigt, exempelvis!

Går detta med Mac?

MVH
Cajewi

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-03 15:01

Det går utmärkt. Använd exposé och välj det fönstret du vill ha underst sedan gör du samma sak och välj det andra fönstret så ser du båda och kan göra dina anteckningar.

Ursprungligen av Laleh:

Det går utmärkt. Använd exposé och välj det fönstret du vill ha underst sedan gör du samma sak och välj det andra fönstret så ser du båda och kan göra dina anteckningar.

Ursprungligen av Laleh:

Systeminställningar-Exposé och Spaces. Aktivera sedan alla fönster i något hörn.

Annars kan du nog använda dig av "äpple" + "tab" så du skiftar mellan fönstrena.

Om jag förstod cajewi rätt så var inte frågan om man kunde byta mellan fönstren utan om man kunde ha ett fönster längst upp oavsett vilket annat fönster man har aktivt. Det finns det tyvärr inget inbyggt stöd för. Däremot finns det ett par hack som gör att det går, t ex Afloat.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-03 22:00
Ursprungligen av Marcus K:

Om jag förstod cajewi rätt så var inte frågan om man kunde byta mellan fönstren utan om man kunde ha ett fönster längst upp oavsett vilket annat fönster man har aktivt. Det finns det tyvärr inget inbyggt stöd för. Däremot finns det ett par hack som gör att det går, t ex Afloat.

Han ville ju kunna ha tex en hemsida uppe samtidigt som han kunde skriva i Pages. Så tolka jag det iallafall och detta sättet fungerar iallafall för mig.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-06 21:31

Men Laleh, nu har jag även upptäckt expose!

Cajewi

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-03 20:04

ok, tack...nybörjare jag är så - hur gör man?

MVH
Caajewi

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-04-03 20:18

Systeminställningar-Exposé och Spaces. Aktivera sedan alla fönster i något hörn.

Annars kan du nog använda dig av "äpple" + "tab" så du skiftar mellan fönstrena.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2008-04-06 21:29

Hej,

Afloat är precis det jag letar efter! Tack!

Cajewi

1
Bevaka tråden