Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tyskland får TV-serier i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag antar att de är dubbade, det vore konstigt att sälja TV-serier på engleska i ett land som dubbar så gott som alla serier & filmer på TV.

De är dubbade. Men utan engelskt ljudspår som på DVD-versionerna, och dyrare totalt än DVD, och sämre kvalitet. Rätt kass deal, om ni frågar mig.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 12:00

Det förvånar mig inte att det är dyrt. Det är ju Apple vi snackar om.

Men det var också väntat att serierna blir dubbade för varje land samt många egna lokala produktioner är i utbudet. Många serier kan man redan kolla gratis på nätet men många går inte att ladda ner och spela upp senare på sin ipod/iphone. Men för alla som bor utanför tyskland är det här utbudet tyvärr rätt ointressant. Jag skulle vilja se en EU iTunes Store istället för en iTunes butik för varje land. Men i dags läger är det omöjligt pga licenserna.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Det förvånar mig inte att det är dyrt. Det är ju Apple vi snackar om.

Men det var också väntat att serierna blir dubbade för varje land samt många egna lokala produktioner är i utbudet. Många serier kan man redan kolla gratis på nätet men många går inte att ladda ner och spela upp senare på sin ipod/iphone. Men för alla som bor utanför tyskland är det här utbudet tyvärr rätt ointressant. Jag skulle vilja se en EU iTunes Store istället för en iTunes butik för varje land. Men i dags läger är det omöjligt pga licenserna.

//Rob

Jag har alltid fått uppfattningen att Apple vill ha musiken och filmerna så billiga som möjligt, just för att sälja mer iPods och iPhones.

Det handlar nog mer om att bolagen vill ha mer ersättning än i USA.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-03 15:38
Ursprungligen av Patrik D:

Jag har alltid fått uppfattningen att Apple vill ha musiken och filmerna så billiga som möjligt, just för att sälja mer iPods och iPhones.

Det handlar nog mer om att bolagen vill ha mer ersättning än i USA.

När det gäller eu priser så ligger Apple 20% högre än i USA (exkl. moms.). Men visst har bolagen i EU länder också lagt sitt strå till stacken. Det är också grunden till varför det kommer aldrig (eller väldigt långt in i framtiden) en EU iTunes store för alla EU länder. EU kommissionen har sneglat lite på hur licenserna är uppdelade och kanske ändras det något i framtiden men det är nog tveksamt.

//Rob

1
Bevaka tråden