Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBook har problem med extern skärm

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gislaved
  • 2008-04-01 14:59

Tjena!

Jag införskaffade mig en MB strax innan den nya penryn blev instoppad. Dvs ungefär 1,5-2 månader sedan.
Jag har nu fått problem med att få en extern skärm att fungera till. Det har fungerat hur bra som helst förut, nu helt plötsligt blir skärmen bara blå i ett par sekunder när jag jackar in skärmen (Mini-DVI --> DVI --> Monitor), efter detta får jag bara bild på den interna monitorn.

Jag och min kompis testade ta hans MB och jacka in med precis samma kablar och monitor, då vaknade skärmen till direkt. Jag testade även jacka in min egna MB i hans utrustning (DVI där med), samma resultat - Inge bild!

Sedan testade jag jacka in monitorn över VGA (Mini-DVI --> VGA --> Monitor), då blinkar skärmen (Den interna) mellan två olika nyanser av blått. Den slutar inte blinka förrens jag drar ut sladden igen.

Någon som har, eller har läst om någon, med liknande problem?

Bör jag kontakta Apple Support?

mvh Pajp

Jag har exakt samma problem och har konstaterat att problemet dyker upp efter man installerat 10.5.2 update och grafikuppdateringen.

Finns det någon som vet vad det kan bero på, för det verkar ju inte vara direkt vanligt? Jag körde en "halv ominstallation" och arkiverade det gamla systemet (10.5), och det fungerade. Testade sedan att uppdatera till 10.5.2, och problemet återkom. Testade sedan en total ominstallation/blåsning av disken, men efter uppdatering till 10.5.2 återkom problemet.

Hjäääälp! Det känns inget vidare att inte kunna uppdatera burken

  • Medlem
  • Gislaved
  • 2008-05-12 01:44

Jag skickade in den till supporten, de bytte logik-kort och vipps.

Nu när du säger det så känner jag igen det, drog dock inte parallelen.

mvh

Åhåå, då kan det alltså röra sig om ett hårdvarurelaterat mjukvarufel

Jag tar också ett snack med supporten, så får vi se vad de säger.

1
Bevaka tråden