Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sentimentala musiken i Front Rows bildspel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 19:28

Jag vet inte hur många gånger jag och mina polare har suttit och garvat åt att man måste lyssna på en jättesentimental akustisk gitarr-slinga som loopas om och om igen, när man tittar på bilder i Front Row. "Haha, nej det går inte att stänga av – man måste lyssna på den här musiken medans man tittar på bilderna."

Men seriöst: På nåt jäkla sätt måste det väl gå att stänga av eller iaf byta musik? Aldrig någonsin har jag känt mig för att ta på mig mysig kofta, samla hela släkten i soffan, sätta på ett sentimentalt bildspel med massa glada barn och lyssna på "Minuet in G". Oftast vill man ju lite snabbt bläddra upp sina senaste bilder från t.ex. vardagen, festen, semestern eller fototuren, enkelt rakt upp och ner, samtidigt som man själv kanske berättar saker.
Apple har en lite skev världsbild i detta fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 19:48

Du kan ändra alla inställningar som har med bildspel att göra i iPhoto. I iPhoto 08 gör du det genom att klicka på playknappen längst nere till vänster, ändra vad du vill och sen trycka på knappen Save Settings. Done!

(detta påverkar både iPhoto och FrontRow)

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-04-20 00:27

Kan man inte på något sätt bara låta den musik man spelar för stunden fortsätta spela när man går in i ett bildspel?

1
Bevaka tråden