Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av IMAP-mail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 18:44

Jag håller på att byta webhotell och behöver sådeles göra backup av mina IMAP-konton. Hur gör man detta smidigast? I.o.m att breven sparas på epost-servern så måste man ju på något sätt ladda hem dem lokalt för att sedan ladda upp dem på det nya webhotellets epost-server?

Hur gör jag detta smidigast? Jag använder Apple Mail.

Antingen konfigurerar du ditt nya konto i Mail och drar sen mailen emellan, kopierar från det ena kontot till det andra. Eller så använder du dig av nåt program, tex imapsync.

Med det senare progammet har jag här i dagarna syncat ca 20gb mail vid serverbyte, fungerar mycket smidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-17 18:50
Ursprungligen av Johan S:

Antingen konfigurerar du ditt nya konto i Mail och drar sen mailen emellan, kopierar från det ena kontot till det andra. Eller så använder du dig av nåt program, tex imapsync.

Med det senare progammet har jag här i dagarna syncat ca 20gb mail vid serverbyte, fungerar mycket smidigt.

Det lät smidigt eftersom det är några konton. Hur mycket kostar det programmet? Drag n' drop låter inte som någon smidig lösning direkt

Programmet är gratis.

Skulle visst vart en länk i första inlägget, glömde den så den kommer här.

http://freshmeat.net/projects/imapsync/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 14:13

Sitter i samma båt, får den dessvärre inte att funka.. Hur är det med att arkivera brevlåda i Mail? Vad gör den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-07-21 14:30

Körde arkivera brevlåda, funkade för det jag behövde det till, går väl inte att importera dom till mailservern igen, men nu kan jag importera mailen igen om jag skulle behöva det.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-07-21 15:02

Om du har tillgång till de båda mejlservrarna samtidigt är det bara dra-och-släpp mellan mejlboxarna. Så enkelt är det.

1
Bevaka tråden