Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"böjd"/"välvd" trackpad mbp?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har haft min 2.5 Ghz Penryn MBP snart en vecka nu och vid det här laget har man ju börjat kunna hårdvaran utan och innan. Har lagt märke till att trackpaden är lite "välvd" inåt, ung som en skål eller så.
Kände det först och kollade sedan genom att lägga en linjal över den (som referens) och såg att det blev en glipa mot mitten.

Är detta normalt? Är väl inget jag orkar byta in om det är fel men intressant att få veta i vilket fall som helst. Och irriterande om det inte ska vara så
Lite synd att en annars så grymt designad dator har sina småskavanker (som t.ex. en glipa mellan skärmen och datorn när man stänger den, och lite olika avstånd mellan alu och "plastramen" runt).

Annars är jag otroligt nöjd med datorn, bästa maskinen jag ägt.

Verkar då vara normalt då även jag har så, behöver dock ingen linjal för att se att det är på det sättet. kollar man i rätt vinkel kan man se var det går ner.

Ursprungligen av Gawy:

Verkar då vara normalt då även jag har så, behöver dock ingen linjal för att se att det är på det sättet. kollar man i rätt vinkel kan man se var det går ner.

Okej, då är det kanske normalt.

Nej, jag använde linjal för att övertyga mig själv om att jag inte såg i syne. Jag brukar nämligen vara rätt paranoid med sådant och ville vara säker på att jag inte inbillade mig

Tack för att du kollade

Jag ser samma sak på min nya 17" MBP, den är konkav trackpaden.

1
Bevaka tråden