Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Multi-touch i äldre MBP?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

satt o funderade på om det är ny hårdvara i senaste macbook pro's trackpad eller om det kommer komma ett hack liknande det jag körde på min gamla powerbook för att få tvåfinger-scroll (iscroll tror jag det hette).
plattan ser precis lika dan ut som innan och det borde inte vara omöjligt att haxa den så att man kan göra alla coola moves de nya kan även på en äldre.

nån som vet?

Läste någonstans, minns tyvärr ej var, att det är någon ny liten bit hårdvara som möjliggör multitouch-funktionen. Det borde därmed inte gå att använda samma funktioner på äldre MBPs, i alla fall inte alla. Vissa kanske kommer kunna gå att apa efter på någotvis, men nu gissar jag bara.

Det stämmer tyvärr, det verkar vara ny hårdvara, kolla här:
http://www.macrumors.com/2008/02/15/advanced-multitouch-trackpad-unique-to-macbook-air/

Apple later clarified to T3.co.uk that the new Multitouch Trackpad is indeed unique to the Air, implying that existing Apple notebook owners should not expect to see these features added:

"MacBook Air features the most advanced trackpad we've ever made, integrating the multi-touch technology from the iPhone. This integrated feature is unique to MacBook Air."

This also correlates with disassembly photos that revealed the MacBook Air incorporates the same multitouch controller as the iPhone, which is not found in previous Apple notebooks.

1
Bevaka tråden