Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

konvertera dvdfilm till ipod touch

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-02-27 23:58

Kan man konvertera en DVD film som ligger i ".img" - format så att man kan kolla på den i ipod touch. Har lyckats med mindre filer som ligger i ".Avi" - format.

Ps. använder Windows xp .

Senast redigerat 2008-03-01 02:47
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-28 00:03

Någon som kan rekommendera ett bra konverteringsprogram? Dvd till ipod

Amond.DVD.to.iPhone.Converter.v2.7

har det på datorn men har inte provat det själv

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-28 14:18
Ursprungligen av toox:

Kan man konvertera en DVD film som ligger i ".img" - format så att man kan kolla på den i ipod touch. Har lyckats med mindre filer som ligger i ".Avi" - format.

.img är "image", dvs skapat av ett brännarprogram. Så du kanske ska ha ett brännarprogram som kan öppna .img (Toast t ex), ev kanske DiskUtilities klara det.
Kör du PC ligger väl Nero nära till hands....

Efter att du har öppnat .img-filen, kan du "mounta" den, så operativsystemet tror att det är en riktig skiva.

Citat:

.img är "image", dvs skapat av ett brännarprogram. Så du kanske ska ha ett brännarprogram som kan öppna .img (Toast t ex), ev kanske DiskUtilities klara det.
Kör du PC ligger väl Nero nära till hands....

Efter att du har öppnat .img-filen, kan du "mounta" den, så operativsystemet tror att det är en riktig skiva.

lättare att tanka hem daemon tools och mounta direkt i stället för att krångla ihop allt med att göra det via ett brännprogram. googla daemon tools så hittar du det direkt...

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-02-29 21:26

skriv vilket operativsystem du använder om du vill ha ett riktigt svar...

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-03-01 19:50

Har löst problemet nu jag använde mig av ett program som heter DVDfab. Men nu har jag ett nytt bekymmer, när jag lagt över filmerna till itunes så visas en bild på filmen men den är roterad 90grader. Någon som vet om man kan ändra det?

1
Bevaka tråden