Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer med hjälp av en pc, en mac och en nätverkskabel?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är sedan november 2007 en mycket glad macbookägare och switcher. Skulle inte falla mig in att köpa en pc igen.

Men på min gamla pc har jag fortfarande ljud-, bild- och videobibliotek som jag skulle vilja få över till min macbook. Problemet är att jag inte har någon router. Jag har en AirPort Express som fyller mina vardagliga behov.

Men kan man på något vis plugga ihop min pc och min macbook med bara en nätverkskabel? Eller snarare, HUR gör jag? För jag vet att det går. Jag lyckas bara inte!

Skulle någon vilja vara så vänlig och skriva en liten steg-för-steg-guide?

Kör Leopard och Win Xp.

Tack så hemskt mycket!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 20:44

Ansluta en Macintosh-dator direkt till en Windows-dator
Ställa in en Windows-dator på att dela filer med Macintosh-användare
Ansluta till en Macintosh-dator från en Windows-dator
Förr i tiden behövde man en korskopplad nätverskabel för att ansluta två datorer direkt utan router emellan, tror inte det behövs med nyare datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 21:09

En del kort har mdi/mdx avkänning, men det är endå bäst att använda sig av en korsad TP endå, då behöver man inte gorma, bara koppla

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-26 21:21

Alla Macar av lite senare datum har automatisk avkänning på Ethernet-porten om det är en switch/router eller en annan dator i andra änden och ställer om sig efter det. Någon korsad kabel behövs inte.

1
Bevaka tråden