Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ext. FW disk problem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft problem med mina ext. FW diskar på min iMac ALU.

Jag har två stycken iomega diskar med FW800 - helt plötsligt slutade dessa att fungera och jag trodde att det var fel på min FW800 port på iMacen men när jag häromdagen fick en Lacie disk med FW800 port och testade denna fungerade den perfekt på min iMac.

Men när jag även kopplar in iomega diskarna med FW400 blir det problem. De fungerar för en stund men kan helt plötsligt sluta att fungera och oftast börjar hela systemet att få frispel.

Jag har kopplat in iomega diskarna till min bärbara och då verkar de fungera - det jag däremot inte kan testa är FW800 eftersom min bärbara inte har den porten.

Eftersom jag har två iomega diskar seriekopplade till varandra med FW800 verkar det ändå som om FW800 porten på dessa fungerar.

Mitt problem nu är att jag inte riktigt vet hur jag ska felsöka, därför hoppas jag på hjälp härifrån.

Någon tipsade om att jag skulle införskaffa en FW Hub till min iMac - kan detta vara en lösning?

Nu testar jag att köra mina iomega diskar med den korta FW800 kabeln som jag körde min Lacie disk.

Kan längden på FW800 kabeln spela någon roll?

Nu kan jag avsluta denna tråd för jag lyckades finna felet - av någon anledning har jag kört fel nätsladd så nu funkar det.

1
Bevaka tråden