• Medlem
  • Tyresö
  • 2008-02-04 16:32

Igar fick min MacBook for sig att logga ut och stanga av sig sjalv (har forstatt att detta ar ett ganska vanligt problem). Dock stangdes inte datorn av helt utan fastnade i nagot form av sleep mode - man skulle nog inte marka det om det inte var for att led'en lyste och att den surrade lite dovt.
Hur som helst efter att ha vantat i 10-15 min stangde jag av den genom att halla in powerknappen. Nar jag satt pa den igen fastnar den i samma lage.
1. Skarmen blinkar till en gang, men forblir svart.
2. Den letar efter en dvd/cd tva-tre ganger.
3. Inget mer hander.

Har provat med att starta om den, plocka ut batteriet, pmu, kastat saker i vaggen, plockat ut och stoppat tillbaka minnet, skrika pa datorn, starta i felsakert, kopplat in saker i usbportarna, forskot boota med leopardskivan (inget hande och nu kan jag inte fa ut skivan). Vet inte vad mer jag kan gora. Borjar blir orolig for att det ar logik-kortet som brakat ihop.

Nagon som har nagot tips / varit med om samma sak / vet hur svindyrt det skulle bli att byta ut logikkortet?

Tacksam for svar.

Lite info om datorn:
1a generationens MacBook
Leopard 1.5.1
Bytte ut minnet for ett halvar sen till 2gb (kommer inte ihag vilket marke, men har inte haft nagra problem hittills)
Ingen garanti kvar

PS. Ursakta for saknaden av prickar, sitter utomlands.

Senast redigerat 2008-02-04 17:23