Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E220 som ger modemfel -- HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nynäshamn
  • 2008-01-24 11:59

Nu har jag letat förjäves efter en lösning på mitt modemfel. Jag har iaf ändrat i PPP-inställningarna så att det inte kopplar ner vid låg nätverksaktivitet längre. Dock kvarstår modemfelet. Fick tillbaka modemet från service igår och det funkade i ca en timme. Sen har jag plötsigt ingen kontakt längre. Modemet lyser friskt och klockan tickar på som om jag vore online, men sidor slutar att laddas och nedladdningarna står still. Försöker jag då koppla upp igen får jag "modemfel. Var god kontrollera inställningarna och försök igen" . VA??? Jag har inte ändrat några inställningar. Innan det var på service och fick firmware och drivrutiner uppdaterade så fungerade det när jag startade om datorn. Det gjorde det dock inte igår kväll. Men idag gjorde det som tur var det. Jag har nu provat den andra usb-kabeln med dubbel sladd till datorn, fast det verkar bli likadant.

På bredbandskollen har jag omkring 2,4 Mbit nedströms och runt 0,3 uppströms. Detta trots att jag är en bit utanför stan. Tyvärr hinner jag aldrig uppleva hastigheten för det går just nu väldigt trögt och kopplar ner på allt från några minuter upp till nån timme. Som mest har jag varit uppkopplad i 8-9 timmar, men det var ett tag sen det lyckades...

Jag har en helt ny MacBook Pro, OSX 10.4. Huawei E220 med ett sim-kort och abonnemang från 3 (7,2 Mbit som mest).

Är det någon som kan hjälpa mig felsöka? PLZ

3's tekniska support e fullkomligt oteknisk. Tydligen är även de som servar grejerna retards, så nu vetifan vad jag ska ta mig till...

Aj aj!
Antar att du redan gjort det, men kolla annars in den andra diskussiontråden på 99mac som handlar om detta. Det var någon som hade liknande problem har jag för mig.
http://www.99.se/n-tverk-s-kerhet/228226-huawei-e220-i-leopard.html

Jag kan inte hjälpa dig men tänkte bara tipsa eftersom ingen annan svarat.

Lycka till!

/ Andreas

1
Bevaka tråden