Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bör man uppgradera sin 1.0.2 ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-01-23 12:29

Hej på er!

Hittar ingen tråd ang. detta men finns det en så hänvisa mig gärna dit.

Iaf, Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 som jag medvetet väntat med att uppdatera till både 1.1.1 och 1.1.2. Vad tycker ni, ska man behålla den i 1.0.2 eller uppdatera och isåfall till 1.1.1 eller 1.1.2 ? Jag tycker väl iofs inte att Wifi store och dubbelklick på home knappen är så mycket att stå efter. Dock de funktioner som kom i 1.1.3 lockar ju en hel del. Tror ni man kommer ha större chans att kunna köra nyare firmwares genom att behålla den i 1.0.2 eller är oddsen lika stora för att en ev. knäckt ny firmware går att uppgradera till oavsett om jag gör det från 1.0.2 eller 1.1.1 ?

Samt om ni nu tycker att jag ska uppdatera kan ni då tipsa mig en bra guide för detta eller ska jag som vanligt titta på ifun.se?

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-01-23 14:20
Ursprungligen av dulster:

Hej på er!

Hittar ingen tråd ang. detta men finns det en så hänvisa mig gärna dit.

Iaf, Jag har en iPhone med firmware 1.0.2 som jag medvetet väntat med att uppdatera till både 1.1.1 och 1.1.2. Vad tycker ni, ska man behålla den i 1.0.2 eller uppdatera och isåfall till 1.1.1 eller 1.1.2 ? Jag tycker väl iofs inte att Wifi store och dubbelklick på home knappen är så mycket att stå efter. Dock de funktioner som kom i 1.1.3 lockar ju en hel del. Tror ni man kommer ha större chans att kunna köra nyare firmwares genom att behålla den i 1.0.2 eller är oddsen lika stora för att en ev. knäckt ny firmware går att uppgradera till oavsett om jag gör det från 1.0.2 eller 1.1.1 ?

Samt om ni nu tycker att jag ska uppdatera kan ni då tipsa mig en bra guide för detta eller ska jag som vanligt titta på ifun.se?

Tacksam för svar!

Jag tror inte det spelar någon roll för uppgraderingen till 1.1.3.....
Bästa guiden jag har hittar är i.unlock.no

Ursprungligen av dulster:

Samt om ni nu tycker att jag ska uppdatera kan ni då tipsa mig en bra guide för detta eller ska jag som vanligt titta på ifun.se?

Jag är förstås partisk men vi har två rätt nya guider på iFun för 1.0.2 -> 1.1.1 och 1.1.1 -> 1.1.2 som fungerar bra.

Jag tycker steget upp 1.1.1 kan vara värt det för det finns fler program till 1.1.1 och det kan vara skönt att ha gjort "virginize". Nästan ingen utveckling sker för 1.0.2 längre.

1.1.2 känns inte lika värt, mest för att det är krångligare att återställa telefonen, plus att det är en bugg som måste fixas för att den ska fungera i Sverige.

Men som alltid är det ju en risk man tar om något går snett, vilket man får väga in i det hela om man sitter på en bra fungerande telefon.

1
Bevaka tråden