• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 11:34

Hej,

Har suttit sedan i höstas med ett ganska stort projekt. Har nu stött på patrull.

Ibland kan jag inte öppna projektfilen utan den stannar på ca 20%. När jag till slut får upp projektet, efter några försök, hänger sig ibland programmet efter ett tag. Dock kan det ibland fungera utan problem en hel arbetsdag. Hängningen uppenbarar sig genom först en kort digital störning på min monitor som sedan oftast övergår i att programmet hänger sig helt.

Var ganska övertygad om att det var min uppgradering till leopard som var boven men efter att ha testat med en clean install med leopard och nu även gått tillbaka till Tiger och ändå upplevt samma fel så vet jag inte.

Också försökt med två olika datorer. En macbook pro 2.33 intel duo core med 3 GB minne och även med en G5 PowerPC dubbla 1.8 3.5 GB minne.

Projektet jag håller på med är ganska stort. Har fyra st 2 TB lacie diskar kopplade i en firewire 800 kedja. Har minst några hundra GB ledigt på varje disk. Har sedan en sony bandare (DSR-11) kopplad direkt in i datorn via fw400.

Någon som har några geniala idéer på vad som kan vara felet?

MVH/
Johan