Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Panther / Tiger

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 15:51

Ska sälja min iBook. När jag köpte datorn hade jag 10.4 Tiger på den, nu är det 10.3.7 Panther fast jag använt skivorna som följde med datorn när jag köpte den, varför?

På skivorna står det 10.3.7 så kan det vara så att Tiger är en gratis uppdatering som kommer i programuppdatering, eller har jag låtit någon kompis uppgradera den till Tiger någon gång utan att jag minns det?

Ja du, skivorna ljuger ju inte.

Tiger släpptes 29 april 2005 och då fanns fortfarande iBook kvar i sortimentet tills den ersattes av MacBook i maj 2006. Så rent tekniskt har man kunnat köpa en iBook med Tiger på köpet.

Men som sagt, står det 10.3.7 på dina skivor så är det ju så. Då måste du ha låtit någon uppgradera burken åt dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 16:20

Jag köpte min iBook i maj 2005, så då var det säkert Tiger installerat på den, men lustigt då att jag fick Panther-skivor... Och det är väl inget att göra åt nu... Skit!!

I så fall fick du troligen med en uppdateringsskiva för Tiger som du sedan förlagt någonstans. Det händer att man får en sådan om man köper precis vid en ny OS-version.

Ursprungligen av Marcus K:

I så fall fick du troligen med en uppdateringsskiva för Tiger som du sedan förlagt någonstans. Det händer att man får en sådan om man köper precis vid en ny OS-version.

Stämmer, har varit med om det nu vid Leopard-lanseringen. Då får man med en ren Leopard-skiva som fungerar i vilken burk som helst, utan att vara bunden till just den datormodell man köpt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-16 16:49

Aha, det finns 3 st skivor som heter iBook G4, Mac OS X Install Disc 1, 2 och 3. När jag installerar så frågar den bara om disc 1 och 2, så då kanske disc 3 innehåller Tiger uppdateringen? Disc 3 har också lite annorlunda omslagspapper. I övrigt ser de likadana ut.

1
Bevaka tråden