Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro - Lockets lås har hakat upp sig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-01-09 10:25

Hej hallå,

Har ett mindre problem med min macbook pro. Magneten som ska hålla luckan stängd fungerar inte. Utan att ha tittat närmare på det så verkar det som att någon fjäder eller dylikt har hoppat ur sitt läge så att knappen alltid är intryck och när jag fäller ihop locket kommer inte de två lås-hakarna upp och håller nere locket.

Det hela inträffade någon dag efter att jag haft datorn inlämnad för logikkorts-byte, är inte så sugen på att skicka iväg den igen för att fixa detta om det är möjligt att fixa det själv.

Så kort och gott, är det någon som har någon erfarenhet av att pilla med stängningsanordningen och har några tips eller kan berätta om det är möjigt att försöka fixa detta själv, eller på ett ungefär vad det skulle kosta att skicka iväg för reparering?

Tack på förhand.

  • Medlem
  • 2008-01-09 11:00

De har ju uppenbarligen klantat sig, så du får reklamera reparationen.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-01-09 19:50

Det var så många månader sedan och jag reklamerade aldrig det då så det känns lite försent och komma tillbaka nu och försöka lägga felet på dem. Däremot kanske man kan få det att gå på garantin?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-10 16:05
Ursprungligen av Okkido:

Det var så många månader sedan och jag reklamerade aldrig det då så det känns lite försent och komma tillbaka nu och försöka lägga felet på dem. Däremot kanske man kan få det att gå på garantin?

Har du levt med felet i månader? Försök på garantin.

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2008-01-11 01:25
Ursprungligen av foccus:

Har du levt med felet i månader? Försök på garantin.

Ja, det är inte direkt jättestörande, det är mest att datorn känns ... sönder.

1
Bevaka tråden