Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har uppdaterat svensk iphone till 1.1.2?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-25 18:13

tycker iphone 1.1.1 kan vara lite slö ibland när man ska in i sms ibland. Har läst att allting ska gå mycket snabbare i 1.1.2 men samtidigt läst att det ska vara krångligt att uppdatera till 1.1.2. Någon som har erfarenhet av 1.1.2?

Det var inga problem alls med att uppdatera till 1.1.2.
Det finns tyvärr en uppsjö med guider som kan vilket kan var ganska frustrerande.
Den guide som jag själv följde kan du hitta via denna länk.
Läs guiden längst ner på deras hemsida så får du den hjälp du behöver.

Det jag vill tillägga är att jag har låst upp min med IPSF.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 00:04
Ursprungligen av heiko:

Det var inga problem alls med att uppdatera till 1.1.2...

Tycker du det går mycket snabbare med 1.1.2?

Ursprungligen av Flip:

Tycker du det går mycket snabbare med 1.1.2?

Tycker att den är både piggare och mer stabil med 1.1.2.
Använder den mycket varje dag på jobbet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-25 19:27

Fungerar det även om man låst upp med anySim ?

Ursprungligen av sl0k:

Fungerar det även om man låst upp med anySim ?

Lite osäker hur AnySim fungerar men det bör det göra.

IPSF har har jag använt en gång och det var när jag låste upp 1.0.2 sedan dess har jag inte behövt använda programmet.

Här är en bra sida för att gå upp till 1.1.2 om du har använt AnySim.

Ursprungligen av sl0k:

Fungerar det även om man låst upp med anySim ?

Ja,det borde funka om man låst upp den med Anysim eftersom det står

"1. You must first make sure you iPhone is unlocked using SimFree on 1.1.1 (or older) and your iPhone is running on 1.1.1"

Är det värt att uppdatera till 1.1.2? Vad är fördelarna?
Hur går det med Swephone man installerat. ska man ta bort det innan man uppdaterar?
Kan man sabba telefonen om man inte lyckas? Guiden är ju enkel, men som sagt allt kan ju hända.

Du gör helt enkelt en uppgradering vilket innebär att alla dina inställningar finns kvar förutom tredjeparts programvara som försvinner helt och hållet.
Däremot finns Apptapp på telefonen igen när du jailbreakat den med verktyget som finns på deras hemsida.

SwePhone får du lägga på igen efter uppgraderingen.

Inga direkta fördelar mer än att telefonen är något piggare.

Jag har en anysimupplåst och uppdaterad 1.1.2 med swephone och det funkar utmärkt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-26 13:09

Ok, blir nog att jag uppdaterar den till 1.1.2 senare här idag. Tack för länktipsen.

Om det av nån anledning skulle gå helt fel... eftersom det är en 1.1.1 från början finns det möjlighet att återställa den till det i efterhand om jag förstått allting rätt ?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-26 16:07

Just mitt i uppdateringen av min iPhone (1.0.2 från början) enligt guiden här. Stötte på några små gupp på vägen.

- Det står något i stil med "Invalid sim-card" på displayen vilket inte står i guiden jag följde. Gjorde mig förvirrad, men det fungerade ju så...
- Lyckades inte ladda ner 1.1.1 spwf-filen så att den fungerade ifrån någon källa jag provade på internet. Hittade den dock i en gamal backup, så det löste sig... (det blev en mapp och iTunes vill inte kännas vid den som "fil")
- Första gången jag försökte nedgradera till 1.1.1 igen fick jag felmeddelande 2003 (inte 1015 som man skulle få). Jag försökte bara igen och då gick det bra.
- Lyckades inte heller använda mig av AT&T MyAccount-knappen (min hette förresten "My Carrier Account") Jag la till en ny adress helt enkelt och gjorde uppringningsprocessen igen.
- Glöm inte heller att avsluta iNdependence emellan vaven... Det kan strula till det...
- Fick "There is no carrier that supports the installed SIM Card in the iPhone." i slutet av 1.1.2 uppdateringen (den sista) istället för att jag skall aktivera mig med AT&T

Här gick jag också ifrån guiden och körde iNdependence istället för standalone jailbreak-programvaran.

Senast redigerat 2007-12-26 16:21
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 17:15

någon som ar testat den här guiden http://www.hacktheiphone.com/112/iphone_update_112_unlock_mac_1_easy.html

där slipper man nergradera och uppgradera igen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 17:22

hittar dock inte bbupdater som man ska använda sig av

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-26 17:51

Filip: Google...

Hade problem med Installer (den dök inte upp när jag uppdaterat klart till 1.1.2. Det löste sig genom att ladda ner Installer igen (fick dock bara ner v. 2.63), redigera filen "/private/var/root/Library/Installer/LocalPackages.plist" och ta bort Installer-grenen. Sen kunde jag installera Installer 3.0 genom 2.63

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 18:14

jag hittade inget.

Jag hoppade över bbupdater och gjorde resten istället eftersom jag ändå hade en version lägre än 45.

Första försöket gick ändå åt pipan. När jag kör "jailbreak-programmet" så går allting utmärkt till den del där programmet ska starta om telefonen. Där fastnar telefonen och nu går det inte att göra nånting. ITunes säger att telefonen är i återställningsläge och måste återställas och de kommer den ju ta bort "oktoprep" som förbereder för en uppgradering till 1.1.2. Känns som jag måste få tag på en 1.1.1 firmware och göra om ALLTING

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-26 19:51

nu funkar allting och det känns faktiskt som telefonen är snabbare i menyerna med 1.1.2

Gjorde du om allting? Hur löste du problemet?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-26 23:07

Om jag följer den här guiden som heiko tipsade om tidigare. Jag har en 1.1.1 iPhone som redan är upplåst och fungerar, kan jag då gå direkt på att installera Oktoprep (på sidan 3) eller måste jag göra om allting med jailbreakme.com osv ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-12-27 00:11
Ursprungligen av sl0k:

Om jag följer den här guiden som heiko tipsade om tidigare. Jag har en 1.1.1 iPhone som redan är upplåst och fungerar, kan jag då gå direkt på att installera Oktoprep (på sidan 3) eller måste jag göra om allting med jailbreakme.com osv ?

första gången gick jag direkt på med installeringen av Oktoprep men då gick det inte (för mig iaf).

Jag löste problemet genom att helt enkelt göra om allt enligt instruktioner som fanns på samma sida (långa guiden).

Uppdaterade till 1.1.2 nyss märker direkt inte av att den går snabbare, men nu går det att föra över egna ringsignaler till den via Itunes 7.5 dock så måste filen konverteras till m4r. Installerade även Swephone för att få svenska menyer, felet där var att det står “localized string not found” där det ska stå Edit. annars så tror jag allt gick bra.
Jag använde mig av "heiko"s länk, men jag var tvungen att ta hjälp av hacktheiphone också eftersom telefonen blev opperatörslåst igen "incorrect Sim"
Så jag fick använda anySIM 1.2.1u.

Senast redigerat 2007-12-27 23:10

Du arvid kan du inte lägga upp den där 1.1.1 spwf filen någonstans?
vänligen
robert

1
Bevaka tråden