Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rädda video klipp

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-14 23:48

Hej.

För ett litet tag sedan "försvann" innehållet från min ipod video 80gb. Det står i itunes att min ipod inte är läsbar och att den bör återställas vilket jag ännu inte gjort. Som för många andra finns informationen kvar men inget syns på ipoden.Jag har lyckats rädda musiken, men hur räddar jag mina videoklipp?
Jag har letat på forumet och efter olika prgram men inte hittat något.
Jag använder mig av en macbook.

mvh /Sofia

Dum fråga kanske, men du har inte kvar motsvarande videoklipp i iTunes på din dator? Vanligtvis brukar man ju synka musik och video via iTunes, så man har original på datorn och en kopia på iPoden.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-15 23:07

Nej, jag har tagit bort mycket från itunes, då hårddisken började bli full.

Vad gör jag?

Har tyvärr inget bra råd i det fallet. Du kan testa program som YamiPod och se om det kan hitta något på din iPod, men jag är väl tveksam till att det skulle fungera.

Det är ju inget som hjälper dig nu, men ett råd är att aldrig ha data på endast ett ställe. Det finns en stor fördel av att ha det både på iPoden och i iTunes (eller om man har en backup någon annanstans) så man slipper hamna i din sits.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-12-18 20:48

Man lär sig av sina misstag...
Jag har räddat musiken i alla fall, det var ju det viktigaste.

God jul!

1
Bevaka tråden