Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allt kopieras inte till min externa HD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har kollat runt och hittar många frågor om backup, men saknar ändå svar på vad jag ska göra.

Jag har en extern firewire 400 disk som har två partioner. Efter back up med Silverkeeper innehåller min backup 56,7 GB medan min HD(som jag vill göra back up på) innehåller 62,33 GB. På Silverkeepers log står det Backup Complete!

Jag har kört skivkontroll (från systemskivan) på båda diskarna utan att få några varningar, jag får bara beskedet att disken verkar felfri.

Vad ska jag göra?

Ja, just Silverkeeper vet jag inget om, men ungefär samma sak händer med de flesta backup- och skivkloningsprogram. Det finns nämligen en hel del som inte SKA med i en backup: swapfilerna och papperskorgen t ex. Sedan en hel del cachefiler som inte heller behövs för att återskapa systemet efter en ev krasch, utan bara är till för att snabba upp en pågående körning litegrann.

Prova att starta från backupskivan direkt efter en backup! Går systemet som det ska och Du hittar allt, då är säkert allt i sin ordning (om nu Silverfast är sådant att det gör bootbara avbildningar, förstås...).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-06 15:01

Såvida det inte är så att den komprimerat kanske.

Tack för svar. Det kanske är så att den inte ska backa papperskorgen och där kan nog finnas endel (jag tömmer inte så ofta). Jag ska följa ditt råd och boota på den externa och kolla.

1
Bevaka tråden