Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försäljningssiffror Europa

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lite info om den uteblivna rusningen i Europa. Väntat eller?

http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_116435.e24

Gud vad många pajasar i kommentarerna. Folk som tvärsäkert uttalar sig utan att ens ha hållt i telefonen eller har någon som helst förståelse för vad gillar telefonen för:

Det klassiska 3G-argumentet:
"Lasta den full med Turbo 3G/900/1800 etc.. annars är den iPhone - iDead!"

Det klassiska "Min xxx har samma funktioner"
"Min 95:a kan göra allt som iPhone kan plus en massa mer. Visst, iPhone är snygg, men that´s it. Och hur man kan "importera" en iPhone som inte har 3G är för mig en gåta. Snacka om att ta ett steg tillbaks i tiden. Nää, snygg design, bökig att använda och alldeles för få funktioner för en hacker som mig."

Och så nån som säger att telefonen är för fjortisar samtidigt som han/hon skriver som en fjortis själv, vi blir ju alla impade av många utropstecken:
"helt kass som telefon, leksak för fjortisar!!!!. har de inte hört talas om ny teknik, som används i Europa, köp om du vill imponera fjortisar, behöver du en telefon köp en telefonm, absolut inte värt priset vad begärs!!!!!"

Nu menar jag inte att iPhone är utan nackdelar, jag har till och med samlat dom i en tråd, det är mer den totala oförståelsen för fördelarna som är så typsik.

Kommentarerna kommer alltid finnas tyvärr, många där vet inte vad dom talar om.

Nu kanske inte det var poängen utan just att den inte säljer i de siffror som var väntat. Är den för dyr? Saknar den något? Även i sitt segment säljer den mindre än sina konkurrenter, men ökningen kanske kommer senare i Europa.

Jag vet att de flesta här rackar ner och säger att 3G är ointressant och oviktigt, men hade ni valt att köpa en icke-3G telefon innan iPhone kom ut? (inte för det finns så många).

Jag hade köpt en om den fanns i Sverige, med eller utan 3G.

Den säljer nog inte lika bra för att Europa är vana med att köpa en mobil för 1 kr och binda upp sig i 24 månader med ett relativt billigt abonnemang.

Med iPhone är det tvärtom.

Liten räkneövning kanske?
På tjugo dagar har Apple sålt minst 26 500 telefoner. Om vi för över det på befolkningsstorlek ser vi att Storbritannien har mindre än 1/5 så många invånare som USA. Motsvarande siffra i USA borde alltså ha varit 26500/0.2=132.500.

Hur lång tid tog det för Apple att sälja sin miljonte telefon i USA? Jo 74 dagar, telefonen har varit ute i 20 dagar i SB: 27% av tiden att nå en miljon i USA. Alltså ligger försäljningen i SB på ca 50% av den i USA.

(Jag är ingen ekonom dock)

1
Bevaka tråden