Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya minnen till min PB G4 ('05)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Skulle behöva lite tips om vilka minnen som är bäst att uppgradera till i min PowerBook G4 (köpt i juni 2005), inköpsställe osv. Hur mycket minne kan man trycka in i min dator? 2GB? 4?

Tack på förhand!

Mvh Andreas

  • Medlem
  • 2007-11-28 00:43

Jag vill också ha mera minne i min PB 05:a. Har inte en aning om vad det är för korttyp som sitter i. Vet dock hur mycket minne jag har

Ingen som vet?

Har du en PB 1,67 med hög upplösning och DL-brännare kan du ha DDR2-minnen i din dator. 533Mhz tror jag att det är som max. Har två liggandes efter att min PB gått till himmelen. Skicka PM ifall du är intresserad.

Du har nog inte den datorn iaf, den kom först i oktober 2005. Du ska ha PC2700 333mhz minnen.

Tack för ditt svar Pierre!

Såhär står det i infon om datorn:

"

SODIMM0/J25LOWER:

Storlek: 512 MB
Typ: DDR SDRAM
Hastighet: PC2700U-25330
Status: OK

+

SODIMM1/J25UPPER:

Storlek: 512 MB
Typ: DDR SDRAM
Hastighet: PC2700U-25330
Status: OK

"

Vore jättesjyst om du kunde länka till några konkreta exempel ex. datorbutiken.com eller komplett.se som passar min dator.

Tack på förhand!

Du har ju all info själv, så gå in på de butiker du skriver och leta.

Ah, om det är definitivt att jag behöver PC2700 333mHz-minnen så är det inga problem

Tack för hjälpen!

EDIT:

Hur är det bakåtkompabiliteten på minnen? Nya, moderna minnen är ju mycket billigare, exempelvis http://www.siba.se/index.aspx?identifier=SE90260 . Den gamla sorten jag behöver kostar ju betydligt mer, så kan jag använda dessa "modernare" minnen även i min gamla PB?

Nej inte i din maskin. Du ska ha DDR, inte DDR2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-19 19:14
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Nej inte i din maskin. Du ska ha DDR, inte DDR2.

Annvänd Kingstons ramsökare, finns på bl.a. Dustin.se

1
Bevaka tråden