Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iDupe

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-16 17:39

Hej!

Börjar få aningens panik nu. Efter att försökt hitta en bra lösning på att få bort dubletterna i iTunes hittade jag till slut iDupe. Jag har även betalat för programmet (ett misstag visar det sig).

Det fungerar inte att välja ut låtarna som programmet avser.

När jag har markerat låtarna i iTunes och trycker " scan selection for duplicates..." så dyker följande upp:
"AppleScript Error
Invalid date and time 1/1/1000. (-30720)"

Vad kan detta bero på? Jag har testat att markera fler eller färre låtar, använder Intel och 10.5.

Blir tokig..kan någon hjälpa till?

MVH
Henrik Petersson

Har du några låtar som har något konstigt datum i något fält när du tittar på infon för en låt?

Har du hört av dig till de som har gjort programmet? De kan säkert hjälpa dig.

Om man läser på deras hemsida (http://www.woodenbrain.com) så står det att dom ska ha fullt stöd för leopard

Citat:

Is your software compatible with Mac OS X Leopard?
iDupe 2.2 fully compatible minor revisions, tested OK. new icon.

Det står också på deras hemsida

Citat:

Do you provide support by e-mail?

I'm happy to provide e-mail support also whenever possible. Please provide accurate information, and logs when appropriate. Many products have a menu option to copy logs to the clip board.

Så maila till han/dom woodenbrain (at) kagi (dot) com

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-17 00:18

Tack för svar!

Hittar inget konstigt i datumen för respektive låt.

Har varit i kontakt med utvecklarna. Dom svarade faktiskt förvånansvärt snabbt. Jag har varit iväg i ca 4 h, nu när jag kom tillbaka hade jag fått 3 mail från dom - varav ett innehöll en modifierad build:)

Dessvärre funkade inte denna heller, men jag fortsätter felsökningen.

Postar här när vi hittat någon lösning.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-18 14:58

Problem solved!

Har varit i kontakt med utvecklaren i flera vändor. Nu sista gången fick jag en build som fungerar klockrent:D Riktigt nöjd med programmet.

Tydligen har iDupe haft problem med Leopard pga de många buggarna som Leopard innehåller.

1
Bevaka tråden