Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag Hatar iWeb! Hjälp!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tidigare gjort en blogg sida där jag hade mina bilder vertikala. Alltså högre i höjd än i bredd. Nu lyckas jag inte göra det längre, och jag har ingen aning om hur jag gjorde!
Dessutom kan man inte välja att presentera sina bilder i vertikalt läge i st f horisontellt i blogghuvudsidan! Jag hatar iWeb!! Varför tror dom att bilder alltid är horisontella?!!

Senast redigerat 2007-11-09 18:45

Hoppas jag inte är dryg nu, men du har inte bara råkat spara bilden 90 grader vriden? (tar bort denna ifall det var ett onödigt dumt tips. Jag har aldrig använt iWeb och vet inte vad jag pratar om)

Idioter? Är du full när du skriver detta?

Jag har då inga problem att lägga in bilder oavsett höjd-bredd förhållande. De flesta platshållare är horisontella men vill man ha vertikalt är det bara att ta bort platshållaren och lägga dit en bild. Har då aldrig varit något problem.

Sorry, jag var väldigt upprörd ett tag där.
Nä det jag menar är blogghuvudsidan där en sammanställning av alla poster visas. Där är ju bilderna horisontella även om de är vertikala i posterna.
Byter man ut bilden i posten genom att radera innan man klistrar in blir det ingen bild på huvudsidan.

1
Bevaka tråden