Apple skrev ingen gata

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-08 17:44

Nu är jag förståss lite upprörd, kanske en smula i överkant...

Om ni är som jag så ligger ni sömnlösa natten innan er dator skall komma och på dagen då det stora skall hända sitter ni och vaktar dörren och skriver sedan på med darrig handstil.
För att absolut inte missa leveransen ser ni till att vara lediga, skjuter på möten osv osv..

Allt detta hade jag gjort, dessutom hade jag kollat med TNT att leveransen skulle ske någon gång idag mellan 9 och 16.
Fem över fyra har ingen dator kommit och jag börjar ana att något lurt är på gång, så jag ringer till TNT som konstaterar att Apple inte har skrivit vilken gata jag bor på utan istället vilket lägenhetsnummer jag hade..
De berättar vidare att dator finns på poståkeriet och om jag vill kan jag försöka hämta den där annars kör de ut den imorgon.
Tänkte det är värt ett försök att få ut datorn ikväll, man är väl lite sugen, så jag ringde till poståkeriet där en dam bedyrade att de iaf inte var deras fel, att de hade sökt på eniro men bara hittat min gamla adress (där förövrig mitt telefonnummer står).

Något som kan tilläggas är att om de bara hade sökt på mitt namn och det postnummer de faktiskt hade så hade de fått mitt adress och all info där..
Dessutom är jag den första som man hittar om man bara söker på mitt namn (där mitt lägenhetsnummer också står)

Känner bara att det varit många tillfälligheter och att jag nog mest är arg på Apple som inte lyckas få adressutskriften rätt.
De har nämligen ett fält där man kan skriva in lägenhet, portkod osv osv.. Tydligen så tyckte de att själva adressen var skitsamma så de sket i den och skickade bara med mitt lägenhetsnummer.

Finns det någon epostadress så man kan gnälla på Apple?
Det har ändå kostat mig en hel del tid att gå hemma och vänta på något som inte kommer..

• Medlem
  • 2007-11-09 12:44

Jag måste ge en uppdatering..

Igår lovade iaf poståkeriet att de skulle leverera datorn idag, jag gav tjejen på poståkeriet mitt telefonnummer.
Så detta var andra dagen jag sitter och väntar på datorn dvs TNT har lovat mig två gånger att datorn skall komma imorgon.

Idag vid 11-tiden ringer samma tjej ifrån poståkeriet och säger att det blivit ett litet fel, datorn har åkt med fel ström till Jönköping.
Hon frågar nu om det går bra om jag får datorn på måndag istället, jag är bestämd och säger att jag vill ha den nu, det är ju trots allt vad jag har blivit lovad.

Så efter mkt tjaffsande med det struliga fraktfirmorna ringer vi nu till Apple och frågar vad de kan göra.. väntar nu på deras supervisor efter hot om skadestånd i enlighet med konsumenttjänstlagen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-28 19:35

Här är nån som vet vad han vill. Du kunde ju ha stött på posttjejen lr nått så länge

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-01-28 19:44

Jag har råkat upp för precis samma sak för en månad sedan. Apple missade att skriva adressen, allt som stod var mitt namn och lägenhetsnummer. Inte adressen.

Fick gång på gång ringa UPS och säga att de inte levererat enligt angivet datum. Tillslut blev jag så less och lyckades genom lite tur få tag på det lokala åkeriet som skulle åka ut med paketet. Det stod ingen adress och de hade försökt att googla på min adress men inte hittat något som stämde.

Mitt paket tog 2 veckor extra på sig att komma fram.

1
Bevaka tråden