Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låser man upp telefonen för en operatör eller bara för ett specifikt sim-kort?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-11-03 13:17

Som trådrubriken säger...

Om man låser upp iphonen för en operatör (typ Telia) eller om det är det specifika SIM-kortet man har i telefonen när man låser upp som den "låser upp för"?

Funderar på att använda min brors Telia-kort då(om den låser upp för operatör) , i väntan på att mitt ska komma.

Den låser upp för alla operatörer, inte bara en operatör eller ett simkort.

  • Medlem
  • 2007-11-03 15:33

Okej, så det spelar ingen roll vilket eller vems simkort jag har i? Kan bara byta sen utan att det behöver göras om?

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-03 16:00
Ursprungligen av kosse:

Okej, så det spelar ingen roll vilket eller vems simkort jag har i? Kan bara byta sen utan att det behöver göras om?

Precis. Det spelar ingen roll vilket kort eller vilken operatör.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-03 20:43

Uppföljningsfråga då - är upplåsningen permanent eller måste man göra om hela processen om man kör en restore med en 1.1.1 image via iTunes?

Min nalle har krashat nämligen och fastnar vid äpplet vad jag än gör. Upplåsning etc. gick perfekt och jag har använt den i en vecka, men efter en misslyckad installation av SwePhone (!?) så vill den inte boota som den skall.

Låter helt vrickat jag vet, men det enda jag gjorde var att installera och ta "ReInstall" på "Svenska Nummer". Nu bootar den inte längre.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2007-11-04 19:06

Själva jailbreaket måste man göra om. Men själva simupplåsningen ska inte behövas göra en gång till.

1
Bevaka tråden