Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera Polar IR-interface?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-29 22:26

Jag har ett Polar electro IR-interface för att föra över träningsdata mellan pulsklocka och datorn. Polar-programmet finns dock bara till Windows. Pga det och några andra program så har jag Windows installerat med Parallel. Dock så lyckas jag inte installera IR-interfacet så att det kopplas till programmet under windows.

Är det någon som vet hur man ska göra?

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2007-11-02 08:55
Ursprungligen av freelw:

Är det någon som vet hur man ska göra?

Min ambition är att kunna svara dig så fort som möjligt. Jag har nämligen samma problem.

Har själv installerat iSmartTrain men har ännu kvar att få igång Polar-interface. Innan jag skaffade mac och gjorde efterforskningar så läste jag någonstans att det inte var helt trivialt att få tillgång till USB-portarna i Paralells, något jag inte heller testat själv. Ska göra även det. Det första jag ska göra är att testa om jag kan använda min IrDA-mottagre via USB i iSmartTrain. Går inte det får det bli en installation av XP och parallels, eller kanske bara Bootcamp.

Förlåt mig för att jag bara spekulerar ännu. Det är så mycket att prova, och så lite tid att göra det. Återkommer.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-04 23:01

Jag ser fram mot lite hjälp! Jag har hittat denna info då jag sökt på nätet:

http://www.pursuit-performance.com.au/polar/html/local/faq/faq_ppp_mac.html

Enligt denna sida så lär det vara möjligt att lyckas om man använder den nyare IR-adaptern IRwave USB2.0 men det känns onödigt att behöva köpa en ny då man redan har en som borde fungera. Problemet är att jag inte lyckas installera IR-interfacet. Då man pluggar in det så ska det installeras automatiskt men det verkar blir problem med Parallel. Kanske kan det fungera om man hittar drivrutinerna någonstans och lyckas installera dem innan man pluggar in interfacet men jag har inte kunnat hitta drivrutiner för detta någonstans på nätet.

1
Bevaka tråden