MacBook Pro för 15 990 kr på PC-City

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag blev lite paff när jag nyss var inne på PC-City i Jönköping för att köpa en MacBook Pro 2.2 GHz. På prisskylten stod det 15 990 kr! Jag var helt inställd på att betala 17 990 om det inte gick att pruta vilket jag alltid (på ett trevligt sätt) försöker. Nu kunde jag inte förmå mig att försöka pruta ens. Det kändes lite overkligt, men riktigt bra att gå ut därifrån med en ny MBP för 15 990 kr!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-10-20 17:15

Grattis till en väldigt bra bärbar Mac och även till den ekonomiska vinsten.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-20 17:28

Jag undrar vad som egentligen hände - satte man fel pris på datorn eller försökte man verkligen att sälja av den billigt?

Macbook Pro har väl inte gått så bra.. Märkligt att de säljer datorn under studentpriset 16195,-

Jag tror att det är ett fel, för det var ingen röd prislapp, utan skylten såg ut som alla andra. Dessutom liger priset på webben fortfarande på 17 998 kr. Jag är helnöjd!

De har väl en lagerensningskampanj just nu där de säljer ut utgående modeller....

Utgående modeller? MBP 2,2GHz Santa Rosa? Nya lanseringsteorier?

Om den är utgående eller ej vet jag inte, men det är den allra senaste modellen 2.2 GHz Santa Rosa och dessutom iLife '08 förinstallerat. Det vore konstigt om just PC City skulle få förhandsinformation om Apples nya modeller utan att resten av värden fått nys om det.

Grattis!
Det måste ha varit en felmärkning men det gäller att vara alert och ta chansen när den dyker upp.

Nu har du ju även rätt att köpa Leopard billigt, så det var en riktigt vinstlott

Ja, det känns som en vinstlott. Det är inte första gånge heller. När jag för några år sedan köpte en PowerBook G4 var det fel på Apples site, så när jag valde till en större hårddisk sjönk priset med över 4000 kr. Jag slog till då med!

Jag har faktiskt inte börjat använda min nya MBP eftersom jag väntar på Leopard. Den är beställd för 85 kr och har skickats från Apple med beräknad leverans i början av nästa vecka. Det känns bra!

• Medlem
  • Haninge
  • 2007-10-27 10:35

Varför köpte du inte 2 st på en gång ;). Nä, men PC-City brukar kunna ha overkligt bra priser på Apples produkter. Har själv jobbat med försäljning av deras produkter och vet hur låga marginalerna är, så ibland undrar man var dom får tag på sina grejer. Men men, detta är lite för billigt för att vara sant. Tror det är så att dom glömt kvar skylten på utförsäljningen av den gamla modellen, dvs den utan Santa Rosa med ATI X1600 kortet. Den sålde vi för 15995:- när det fanns några ex kvar av den.

1
Bevaka tråden