DS Stores förtroende återupprättat

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

DS Store - alltså Dataservice i Norrköping - är i mina ögon nu väl återupprättad. Jag skrev några arga inlägg, men dessa var definitivt förhastade. Det gällde en ny 24-tums Intel-iMac, som brummade så att jag inte stod ut. Jag lämnade tillbaka den till DS, och jag tyckte i förstone att det verkade som om man tvekade om man skulle åtgärda felet, eller ens ge en utbytesdator, trots att både jag och en kompis konstaterat felet, och jag kört genom Mellansverige för att återlämna den.

Emellertid har DS Store nu skaffat en utbytesdator och t.o.m. bemödat sig om att slaska över allt innehåll från den gamla till den nya datorn, och testat den i ett tyst rum för att se till att denna dator var tystare än den förra. Och så skickar man hem maskinen till mig, gratis. Detta har man gjort på bara några dagar, vilket är väldigt snabbt.

Alltså är det jag som får skämmas för min för tidiga kritik, och DS Store som får ta åt sig äran. Så kan det gå.

En helt annan fråga är hur Apple kunnat släppa ut så mycket brum på marknaden. Det är ju många nya datorer som låtit illa. Det ser man i alla Macforum, worldwide. Det är förstås ett konstruktionsfel som kommer att åtgärdas till nästa version - men nog borde man ha kunnat testa bort det innan releasen!

DS Store har iallafall inte gjort något fel; det var det jag ville säga!

Trodde tråden skulle handla om hur .DS-filer hade räddat din dag eller dylikt.

Hahahah..

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-23 11:50

Schysst att du kröp till korset Loco. Har själv köpt Macar över hela sverige (flyttar runt mycket) men aldrig fått så himla bra service som på DS. Det är riktigt trevliga pöjkar som jobbar där....

• Medlem
  • International user
  • 2007-10-26 09:39

Det låter riktigt bra! Då kanske man skulle hasa sig de 7 milen till Norrköping när det väl blir dags för en iMac

Handlar ingen annan stans. Dom är skitbra där.

Var där senast i går för nya OSX. Chokladprovning och annat mys i väntan på 6-slaget.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-01 12:59

DS-store är i allmänhet väldigt bra, tyvärr så jobbar det ibland några "fjortis"-tjejjer och nån annan kille som har 0 och ingen koll på nått. Gissar att det är nån av denna personalen du stötte på först. Den "riktiga" personalen som "egentligen" kommer från dataservice vanliga ställe är mycket trevliga, otroligt tillmötesgående och hjälper en med det mesta man vill ha hjälp med. Hatten av för dom helt klart. Men har man otur så är det "fel" personal där.

Ursprungligen av bonq:

DS-store är i allmänhet väldigt bra, tyvärr så jobbar det ibland några "fjortis"-tjejjer och nån annan kille som har 0 och ingen koll på nått. Gissar att det är nån av denna personalen du stötte på först. Den "riktiga" personalen som "egentligen" kommer från dataservice vanliga ställe är mycket trevliga, otroligt tillmötesgående och hjälper en med det mesta man vill ha hjälp med. Hatten av för dom helt klart. Men har man otur så är det "fel" personal där.

Det där har jag inte märkt av. tycker de mest är "säljare" utan att ge service.

1
Bevaka tråden