Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med nyckelring och Safari

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad ska jag göra egentligen?

Alltså min Safari frågar hela tiden efter lösenord för nyckelringen. Och jag kommer inte ihåg vad jag hade!

Jag har inte använt datorn på flera månader efter flytten, då det tog så lång tid att få internet.

Det enda program som frågar efter lösenord är bara Safari.
Visserligen har jag flera andra webbläsare men Safari är ganska bra att ha också.

Kan man på nåt sätt ta bort hela nyckelring-grejen, eller hur jag ska jag få bort eländet?

Jag skulle bli jätteglad om jag kunde få hjälp med att bli kvitt med eländet.

/JJ

Fixat

Obs!

Jag hittade en gammal tråd om ungefär samma sak och helt sonika slängde den … Så nu frågar den inte mer.

Jag har råkat ut för samma symtom men inte lyckats lösa problemet.
Installerade Leopard på en kompis iBook men glömde bort vad jag satte för lösenord åt henne.
Starta datorn från skivan och gav henne ett nytt lösenord. Det funkade och vi kunde uppdatera datorn och installera program med lösenordet.
Men när vi starta Safari fråga den efter lösenord till nyckleringen och då funkade inte det nya.
Trycket avbryt, samma ruta dök upp igen, avbryt igen och sidan visas.
Gick in i Nyckelringshanteraren och slängde allt som hade med Safari och göra men det hjälpte inte.
Kom på att jag råka ut för exakt samma problem med Safari efter att ha ändrat lösenord på en annan datorför länge sen men inte lyckats lösa det heller.
Någon som vet vad problemet är?

1
Bevaka tråden