Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage kraschar vid "sänd"

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-10-16 21:26

Entourage kraschar ibland när jag skall sända mail. Inga konstiga mail, inte nödvändigtcis med bilagor eller i HTML-format. Lite alla möjliga.

Konstigt nog har jag samma problem på jobbet. Har för mig att jag flyttat med mig en huvudidentited mellan dessa två datorer någon gång, så det kanske är där felet ligger.

Jag har prövat att bygga om databasen. Hjälper ej.

Databasen är på ca. 4,2 GB. Finns det något max för storleken?

alla tips är välkomna!

M V H

Martin Hildeberg

Det kan finnas smartare sätt men när jag hade strul med en identitet då gjorde jag en ny identitet (Enturage- ändra identitet- nytt) som jag la in alla meddelande, kontakter etc från strulidentiteten som jag sedan raderade.

Såg till att alla meddelande i strul-identiteten låg i mappar som jag skapat själv, dvs inte i In- ut- skickat-korgarna.
Drog ut de skapade mapparna på skrivbordet (dvs kopierade dem - fick en xxx.mbox fil för varje mapp) Exporterade alla kontakterna.

I den nya identiteten var det sedan bara att dra in mapparna från skrivbordet till "på denhär datorn" dvs ovanför inkorgen, importera kontakterna och slutligen ställa in kontot under verktyg.

När jag såg att det funkade så raderade jag strulkontot

Vist, det var lite pyssel men jag slapp (peppar, peppar ...) problem som alltid uppstod när det var ont om tid

Jo, jag försökte även med vanlig import från det gamal kontot men då verkade det som om strulet också kom med så det var därför jag testade detta manuella handhavande.

Storlek på databasen beror på vilken version du använder

1
Bevaka tråden