Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Mouse hittas inte av systemet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-09-26 15:40

Hej ett underligt problem dök upp efter jobbet idag. Datorn var låst, den är oftast på dygnet runt, så jag var tvungen att tvinga en omstart. Efter det så hittar inte systemet min Apple Mouse (vit genomskinlig), den funkar i min PowerBook 12" utan problem. Vad tror ni kan vara fel?

Borde ju förstås berätta att det är en USB mus och jag har testat alla tillgängliga USB portar i datorn, tangentbordet och i min Cinema Display

Senast redigerat 2007-09-26 15:54

Dra i och ur mussladden. Stäng av datorn och starta den igen (inte bara omstart). Trodde en gång att ena USB-porten var rökt, men efter en rejäl oomstart funkade allt finemang igen.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-09-26 16:48

Tyvärr så hjälpte inte det här heller... ska berätta ännu att det är en G5 Dual 1,8 Ghz med 2 Gb RAM som jag nu provat byta utan hjälp det heller. OSX version 10.4.10

  • Medlem
  • Sverige
  • 2007-09-28 18:27

Jag fick det fixat med att installera 10.4.1 ComboUpdate, nu funkar det som det ska igen.
Annat var det nog på windowstiden när man fick formatera om hårdskivan och installera hela systemet igen.

1
Bevaka tråden