Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lägga till klipput-funktion på kringla+x?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 02:22

Hej
Jag undrar om jag på något sätt kan lägga till en klipput-funktion i finder eller om det finns ett tredjepartsprogram som löser detta.

Jag känner mycket väl till att man kan dra filer från ett fönster till ett annat eller använda mv i terminalen, men jag råkar gilla att klippa ut filer och vill fortsätta med detta även i finder

Mac HelpMate påstår sig kunna göra detta, men jag har aldrig fått det att funka. Annars är det ett mycket kompetent program. Du kanske har bättre tur.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-12 09:32

Du bör nog, som det diskuterats tidigare här på 99.se, fundera på varför du kör Mac OS X...

The bottom line is att du kan får Mac OS X, FInder och hela baletten är att bete sig om Windows (XP, Vista etc) - men vad har du då vunnit på att byta till just Mac OS X?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-12 12:48
Ursprungligen av frazze:

Du bör nog, som det diskuterats tidigare här på 99.se, fundera på varför du kör Mac OS X...

The bottom line is att du kan får Mac OS X, FInder och hela baletten är att bete sig om Windows (XP, Vista etc) - men vad har du då vunnit på att byta till just Mac OS X?

Nu gör du en del antaganden. Till att börja med har jag inte bytt till OSX, jag kör flera plattformar simultant och gillar av naturliga skäl att kortkommandon beter sig någorlunda likadant.
Jag jobbar snabbare med urklipp, skulle det skada din stolthet som macanvändare om jag fick göra det i finder?

Dessutom förstår jag inte ditt resonemang, om man hittar någonting man inte trivs med i en för övrigt bra helhet, ska man släppa allt istället för att lösa problemet?
Känner du någon som kör windows endast för klipput-funktionen?

Senast redigerat 2007-09-12 14:35
1
Bevaka tråden