Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Appletv och Podcast

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-08 02:28

Hej.

Jag tänkte höra med er här som har en appletv eller kanske bara någon som vet hur det fungerar med podcast till appletv. Det är nämligen så att jag funderar på att skaffa en appletv och vill gärna ha en prenumeration på nyheter (har någon ett bra förslag med bra kvalitet?) och har inte varje morgon och kväll lust att starta datorn bara för att uppdatera mina podcast utan kan den göra det själv?

För det är inte varje dag datorn startas. Kanske lite ovanligt nuförtiden men jag försöker att bli av med ett datorberoende... Har under en längre tid suttit framför datorn när jag inte haft nått å göra och det gjorde att jag fick mindre gjort och ännu mer tid framför datorn. Kanske en del som känner igen sig ;)...

Med Vänliga Hälsningar
Peter J Gustafsson

Du måste fortfarande ha iTunes för att hantera podcast:er. Annars är det guld. National Geographic och SVT ligger i min lista för AppleTV:n

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-18 08:33

Hej,

Se Apple TV som en iPod med jäv*** stor skärm... M.a.o. så synkar den med iTunes så först måste alla podcast in i iTunes/datorn. När de sedan är synkade över till Apple TV kan du stänga av datorn.

Kvaliteten är överlag bra. Tänk som sämst VHS och som bäst Super-VHS. Jag ser ofta på podcasts där jag glömmer bort att det är just en podcast och tycker att det kunde ha varit ett vanligt program, så bra är kvaliteten på många podcast.

Diggnation finns i 720p, och en del andra. VHS till 720p HD skulle jag säga. Tror att HD blir standard på de flesta vidcasterna på Revision3.com inom kort.

1
Bevaka tråden