Ska jag låta snålheten bedra visheten? (MB köp)

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har idag en Sony Vaio laptop. Fördelen med den är att skärmen knäcker allt på marknaden idag, även Apples skärmar. Nackdelen är allt det andra. Ful design, stor och klumpig etc.

Min flickvän har en Macbook och den är helt underbar att bara sitta med i knäet och surfa, och nu med program som parallel dekstop och bootcamp ser jag ingen anledning att behålla en stor o otymplig dator när jag kan få en läcker och användarvänlig dator. Nu till mitt "problem"

Eftersom jag är student har jag rabatt på Apple store och kan få köpa en MB lite billigare än det vanliga priset. Dock finns det vad jag vet ingen riktig allrisk-försäkring att inhandla via Apple Store. Apple Care Protection Plan räknar jag inte då det bara är en förlängd garranti.

När vi köpte min flickväns MB inhandlade vi den på Inwarehouse och köpte då till deras allriskförsäkring som täcker allt även stöld (det låter ju alltid så fint på säljare). Denna försäkring ligger på 1 000 kr. Att handla den i butik innebär då att jag har möjligheten att köpa till en försäkring som gäller i 3 år men betalar lite mer för datorn + försäkring.

Jag tänker på just det scenariot att man tappar datorn i marken och skärmen krossas. Att bya ut den kostar ca 5000 kr, och det täcker inte garranti, därav detta foruminlägg.

Så vad hade ni gjort i min situation?

• Medlem
  • Lund
  • 2007-09-01 00:29

Köpt den billigaste varianten, uppgradera HD och RAM själv och bara lagt till en drulleförsäkring till hemförsäkringen. Kostar några hundralappar och säkert väl värt det om olyckan skulle vara framme. Så gjorde åtminstone jag Har Länsförsäkringar by the way. Lycka till

Idag har jag beställt en vit Macbook 2,16 ghz med 2gb ram. Detta blir min helt första mac så hälsa mig välkommen