Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail: ändrat imap konto - gamla mail borta

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-17 10:45

Hej,

jag har använt imap i Mail och nu har vår operatör bytt mailhotel. Utan att tänka så ändrade jag inställningarna för det kontot och då försvann mina tidigare mail på kontot. Kan jag komma åt dom på något sätt? Hittar dom inte i library/mail.

Tacksam för hjälp.

f

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-08-23 19:08

Har du otur har din klient synkat om den lokala versionen av din epostlåda. Om det är möjligt, gå tillbaka till den gamla servern - skapa ett nytt konto i klienten för säkerhets skull. Lägg över de mejl du vill spara i en lokal låda i din klient. Byt serverinställningar och flytta därefter mejlen från den lokala lådan till din nya epostleverantör.

Jag har lite samma problem. Alla mail i två mappar är som bortblåsta på i min mail app men de existerar på min .mac

Vad är det frågan om, dom var ju där för två veckor sedan.

Lägg till IMAP-kontot som togs bort igen så kommer mapparna tillbaka. Dom finns ju fortfarande lagrade på servern. Flytta sedan mailen till det konto där dom skall ligga, sen kan man ta bort det andra kontot igen.

Men mapparna är ju där, det är alla mailen som är borta.

1
Bevaka tråden