Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

tips på bra hårddisk

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook som jag har fyllt nu så jag behöver en extern hårddisk men jag är kass på sånt så jag vet inte riktigt vilken jag ska köpa så jag tänkte att någon har lite tips på bra och prisvärda externa hårddiskar!

Tack

Lacies hårddiskar har för mig alltid gått som klockor men jag skulle nog inte kalla dem direkt prisvärda. De är dock välbygda och rejäla utan massa plast.

Western digitals Mybook verkar riktigt populära och finns i alla storlekar och med olika anslutningar. Jag köpte en Mybook med USB2, Firewire 400 och Firewire 800. Den är ju snabb och så men har den egenskapen att den matas ut varje gång jag väcker datorn ur viloläge. Behöver dock inte bero på disken med min Lacie gjorde inte så.

Ett generellt råd jag skulle ge är att välja en som har både USB2 och Firewire anslutning. De blir lite dyrare än om de bara har USB2 men Firewire är betydligt snabbare och stabilare på macar.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2007-07-14 19:11

Kan rekommendera Western Digital My Book Pro, kör själv 500GB-modellen över FW800.
Gott om plats och körs på en port som, hos mig, alltid annars är ledig.
Känner däremot inte igen Rickard A:s problem med utmatning när han väcker den ur viloläge, istället vaknar samt somnar disken när datorn vaknar/somnar - ingen utmatning.

Om du vill bygga själv: Seagate ES (valfri storlek) för 24/7-bruk och ett SATA-case från Cupertino, förslagsvis Pleiades FW400. Har själv ett Pleiades Super Combo med alla anslutningar man någonsin vill ha.. Dyrt. Men bra!

Firewire före USB2. Har du råd skall du satsa på FW800 för att vara framtidssäker.

Massor av länkförslag i den här tråden: http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/98928-extern-hd-koeprad-till-ett-blabaer.html

1
Bevaka tråden