Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att synkronisera två iTunes-bibliotek

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en stationär mac (MDD) och en MacBook med musikbibliotek på båda. Ibland lägger jag till låtar på macbooken och ibland på MDDn. Men jag vill ha samma bibliotek på de båda men vill inte behöva kopiera in alla gig med musik. Tanken föds då om det finns ett sätt att synkronisera biblioteken på ungefär samma sätt som man gör med en iPod. Jag vill alltså bara kopiera in nya filer och ev. ändringar i gamla filer.
Är detta möjligt på något smidigt sätt?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-05 18:37

ett shellscript med rsync -W kanske, som körs en gång om dagen och synkar åt båda hållen.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-07-05 18:41

Vi närmare eftertanke kan man göra det grafiskt också, fast jag har inte provat programmet.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16814

Inte testat ännu men denna låter intressant, inte med på om det var detta du ville göra dock

syncOtunes

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-08 19:29

gammalt itunes bibliotek

jag har köpt en beg. hd och hittade ett bibliotek , min fråga är hur kan jag "koppla" det till min befintliga ?

kan man provlyssna innan man gör ovannämnda?

Ursprungligen av clarion:

jag har köpt en beg. hd och hittade ett bibliotek , min fråga är hur kan jag "koppla" det till min befintliga ?

kan man provlyssna innan man gör ovannämnda?

Håll in option (alt) när du startar itunes, så frågar den efter bibliotek att använda. Sen är det bara att välja det på externa skivan

1
Bevaka tråden