Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma låt i flera album

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag undrar om det finns någon funktion i itunes som gör det möjligt att använda en musikfil för att representera samma låt i flera album?

Exempelvis har jag Little Wing med Jimi Hendrix i tre album: 100 greatest guitar solos, Axis: Bold as love och Singles album. Jag vill ha kvar alla tre eftersom det inte är kul att ha ofullständiga album, men det känns onödigt att ha tre exakt lika låtar. går det att fixa så att man bara behöver behålla en låt men som ändå finns med i alla tre albumen?

En liknande funktion kom jag ihåg fanns i WMP, om två artister hade sammarbetat och gjort en skiva kunde man skriva artistnamnet som artist1;artist2. då fanns albumet när man bläddrade i biblioteket både hos artist1 och artist2 i stället för som det är i itunes (vad jag vet): att sammarbetet kommer som en ny artist med namnet tex artist1 och artist2...

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Torsby
  • 2007-06-18 16:05

Jag tror den här frågan har varit på tapeten förut, men jag tror inte att det går (men rätta mig gärna om jag har fel).

Säger som spyder, det går inte. Tyvärr

1
Bevaka tråden