Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VX2025WM vs 2007WFP vs 20WGX2Pro?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-15 17:23

Vilken skärm borde man köpa?

http://forums.macrumors.com/showpost.php?p=3763709&postcount=5

Viewsonic VX2025WM kostar 2500 + frakt, MVA-panel tror jag, vet inte hur den är, billigast hur som helst.

Samsung har en del PVA-paneler som inte är så dyra, men de är väl inte lika bra som resten?

Dell 2007 WFP kan man köpa för ca 3150kr inkl. frakt nu, S-IPS (finns risk att man får PVA men ja..) som har haft problem med bandning men nuförtiden är grafikförbättringsfunktionerna som gav dem avslagna i desktopläget så där är det lugnt.

Nec 20WGX2Pro är en AS-IPS-panel som väl visserligen är grym men dessutom kostar ca 4800 + frakt... Så den är dyr också.

Jag vill ha skärmen för vanlig desktopanvändning, men jag vill inte ha en TFT som blir fulägd deluxe av en CRT, så bra bildkvalite och ok att spela på är ett måste, sedan behöver det väl inte vara top of the line på något av områdena.

Är Dellen bättre än Viewsonicen? Det verkar ju som att folk tycker det.
Är Dellen så mycket sämre än Necen i responstid och vad gäller de där grafikbuggarna att Necen är värdare?

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1945215,00.asp
Necen med "M" i modellnamnet finns inte längre eller är det samma?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-06-17 10:11

Äsch, beställde Dellen.

Totalkostnad: kr 3134,11 Totalt inkl. Moms

Ska väl vara samma panel som i ADCen så lär ju vara fin för de slantarna iaf. Lite fler ingångar och usbhub också.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2007-06-22 09:35

20WGX2Pro Sägs vara riktigt bra med sin moderna AS-IPS panel men den har "glossy" ytan som gör mig tveksam.
Kör själv med en dell 24"med S-PVA panel och är rätt nöjd med den.
Skulle satsat på Dellen i fråga och risken idag tror jag inte är stor för panellotteri som förr. Dessutom kan du skicka tillbaks den enligt distansavtalet om det blir annan panel.
Har MVA panel på min andra Viewsonic VP930 men är inte lika nöjd med den som med S-PVA.

1
Bevaka tråden