Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Eftersnack: Live rapport från WWDC

Tråden skapades och har fått 321 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ZFS kanske är en anledning till oktoberfördröjningen? om det ens kommer då...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-11 21:29

Safari 3 har sina nackdelar. Ingen bra flashblock för ads. Så hemsidor med reklam gick lite väl segt på min PB. Tillbaka med Safari 2.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-12 15:07
Ursprungligen av Sidde:

Safari 3 har sina nackdelar. Ingen bra flashblock för ads. Så hemsidor med reklam gick lite väl segt på min PB. Tillbaka med Safari 2.

det är ju en sak som vart kass på safari i alla tider, ännu mer i den nya! såfort flash komemr så använder programmet 60% av processorn och datorn fläktar upp och processorn når en temp på 80 grader, det e lite sjukt :S

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-06-11 21:29

Noterar att FrontRow i Leopard ser ut som Apple TV.

http://www.apple.com/macosx/leopard/features/frontrow.html

Det finns en del annat smått och gott, som ny DVD-spelare och direktöverföring av t.ex. datum och adresser från Mail till Adressboken.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-11 21:32

Folk som är missnöjda för ingen hårdvara kom eller liknande, hade ni verkligen väntat er det? Det är WWDC, inte mycket brukar släppas då.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-11 21:36

Windowsversionen av Safari 3 har implementerat OS X fontrendering, och kör alltså inte med Windows egna fontrenderingsmotor. Är lite tvetydig till hur bra det är egentligen. Sjukt mycket snyggare fonter naturligtvis, och säkrar att sajter ser lika dana ut oberoende av plattform, men helt inkonsistent med resten av Windows.

Efter uppgraderingen av Safari, ska man ha gamla brushed metal eller nya utseendet som på skärmdumparna? Jag har brushed..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-11 21:37

Det är samma gamla brushed.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-11 21:41

Är det bara jag som har mäktiga problem efter installationen av safari 3?
Det är borttaget nu men problemen varstår...

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-06-11 22:14
Ursprungligen av Kenneth M:

Är det bara jag som har mäktiga problem efter installationen av safari 3?
Det är borttaget nu men problemen varstår...

Att dömma av andra forum har dom flesta windowsprovare av Safari 3 beta stora problem........

  • Oregistrerad
  • 2007-06-11 22:25
Ursprungligen av ThomasC:

Att dömma av andra forum har dom flesta windowsprovare av Safari 3 beta stora problem........

Jo, jag fick inte ens installera rackarn - Installeraren spottar ut sig ett oigenkännligt felmeddelande, tack för kaffet. Windows Vista, 64 bitars dock (Det där med "evvverything 64-bit stämmer nog inte när dom tvingas släppa en snabb windows port) - Nu kommer windows användare få anledning o strö salt i såren - Apple kan ju inte ens göra program som fungerar. o Mac användare kommer säga "öh vaddå det fungerar fiint på min mac *mys*" typ.

Ja, får väl starta om min macpro trots allt - måste ju värma upp osx till streamingen släpps

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:28

Måste säga att jag verkligen gillar sökfunktionen (cmd+f) i nya Safari! Sedan är jag nyfiken på vad nya Finder innebär, inte bara hur det ser ut. Som det är nu känns Finder som OS X:s svagaste länk.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Piteå
  • 2007-06-11 22:49
Ursprungligen av ThomasC:

Att dömma av andra forum har dom flesta windowsprovare av Safari 3 beta stora problem........

Stora problem? Jo tack, det var inte mycket som fungerade och att kalla denna för beta var knappast rätta ordvalet.

Ursprungligen av ThomasC:

Att dömma av andra forum har dom flesta windowsprovare av Safari 3 beta stora problem........

Ska nog vänta med att installera på en windows burk till nästa beta version kommer.

Kör redan 3:an på macen, inga problem för mig vid installationen och användningen.

Varför sänder inte apple live?
Det var flera år sen sist.

Ursprungligen av Michael Larsson:

Varför sänder inte apple live?
Det var flera år sen sist.

Tänk vad kul det var att arrangera livesändning av Keynote som vi gjorde vintern 2001 och sommaren 2002. Sedan dess har Apple inte erbjudit någon satellitlänk

Hoppas hoppas att Quick look o Cover flow klarar adobes filformat!!!

Hoppas det går att göra Dock-bakgrunden osynlig precis som jag har det med den nuvarande dockan/en.

Var 17 hittar jag keynote-videon? De har stuvat om så in i helsike att jag inte hittar något alls. Förut fanns även de gamla keynotesen att hitta men de verkar puts väck, utom MWSF07.

Vänta...hittade den: http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

Fast senaste WWDC finns inte än.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Hoppas det går att göra Dock-bakgrunden osynlig precis som jag har det med den nuvarande dockan/en.

Var 17 hittar jag keynote-videon? De har stuvat om så in i helsike att jag inte hittar något alls. Förut fanns även de gamla keynotesen att hitta men de verkar puts väck, utom MWSF07.

Vänta...hittade den: http://www.apple.com/quicktime/guide/appleevents/

Fast senaste WWDC finns inte än.

Indeed! Det vore sjukt nice!

Vi diskuterar WWDC via iChat också!

aim:gochat?roomname=nioniomac

Fattar inte varför den där speglingen ska vara där. Men gillade stacks. Efterfrågade det i en önska-tråd här.

Då blir det ingen ilife/iwork07 då?

Nya Mail verkar ju smutt, hoppas bara de får till spamfiltret så det går att använda.

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-06-11 22:04

Jag måste bara säga att som det verkar hittills har inte Vista mycket att sätta emot. När Leopard släpps kommer Vista vara en kopia av ett gammalt operativsystem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-11 22:09

ja men en iMAC i silver på 30" med 2500x1680 i upplösning med samma saker som i macbook pro hade inte vart fel en sådan hade jag köpt på en gång även om den skulle kosta runt 25 papp den hade vart så cool att alla skulle vilja ha den

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-06-11 22:36

läckert och bra saker, men den egentliga superrevolutionen saknar jag. Dock är det tillräckligt för att köpa helt klart. och Vista får än mer smisk än tidigare.

Undrar hur Electronic Arts beslut att komma tillbaka på macen påverkar andra mjukvaruföretag.

Nu finns det en omröstning överst i tråden! Rösta och säg vad du tycker om dagens WWDC keynote!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:55

Autofs.
The brand-new multithreaded autofs filesystem layer keeps track of which paths are actually located on remote AFP, SMB, or NFS fileservers — even across symlinks — and automatically mounts the appropriate server. The Finder and other applications needn’t wait for one mount to complete before requesting another. Now you can specify automount paths for your entire organization using the same standard automounter maps (e.g., NIS) supported by Linux or Solaris.

Betyder detta att vi slipper få badboll varje gång datorn råkar gå i vila? Då är det det bästa jag läst idag.

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-06-11 22:57
Ursprungligen av acke:

Autofs.
The brand-new multithreaded autofs filesystem layer keeps track of which paths are actually located on remote AFP, SMB, or NFS fileservers — even across symlinks — and automatically mounts the appropriate server. The Finder and other applications needn’t wait for one mount to complete before requesting another. Now you can specify automount paths for your entire organization using the same standard automounter maps (e.g., NIS) supported by Linux or Solaris.

Betyder detta att vi slipper få badboll varje gång datorn råkar gå i vila? Då är det det bästa jag läst idag.

Japp, det är precis vad det betyder!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 22:59
Ursprungligen av Snooze:

Japp, det är precis vad det betyder!

Tack som s*tan för det. Ofattbart att denna fula "bugg" bitit sig fast så pass länge.

Bevaka tråden