Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag snubblade på sladden och nu är pinnen sned!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-29 21:58

Ok, svårt att komma på en passande rubrik, men: jag mitt dumf*n snubblade lite smidigt på strömsladden till min iBook G4 häromdagen, och pinnen som sitter i änden som går i datorn (och vad heter den då?) blev helt sne och jävlig. Lyckades böja tillbaka den men det är fortfarande inte helt perfekt, går ju att köra datorn på ström och så så jag klagar väl egntligen inte, men jag får för mig att det går mycket långsammare att ladda batteriet? Plus att det är glapp så man måste hålla på och passa in den, irriterande!
Är det bara till att köpa en ny sladd, och i så fall, kan man göra det från USA och bara byta ut kontakten som ska in i vägguttaget mot den gamla?
Hilfe Bitte!

  • Medlem
  • 2007-05-29 22:04

Om den funkar så funkar den Ärligt talat, om den laddar datorn så finns det inget skäl att byta den. En ny laddare finns att köpa på t.ex. Macoteket, både Apple original och billigare varianter.

Du får tyvärr byta laddare om du vill ha en med rak pinne. Kontakten som sitter mot datorn sitter inte lika löst som den man har i eluttaget.

Jag tror hennes fråga är om hon kan köpa en USA-laddare och:

1. Ta bort den amerikanska väggkontaktpluggen som sitter på den nya laddaren,
2. ta bort den europeiska väggkontaktspluggen som sitter på den trasiga laddaren,
3. sätta den europeiska pluggen på den nya laddaren.

I så fall är väl svaret JA?

Förlåt nummersystemet, det var så jäkla svårt att formulera.

Ursprungligen av Stina:

Är det bara till att köpa en ny sladd, och i så fall, kan man göra det från USA och bara byta ut kontakten som ska in i vägguttaget mot den gamla?
Hilfe Bitte!

Japps.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-30 10:00

Det går bra med en vanluig apparatsladd, en sån där som man har till radioapparater, dvdspelare mm. Den är inte lika vit och fin som apples men kostnaden är betydligt lägre.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=12072354

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-05-30 19:21
Ursprungligen av rhesus:

Det går bra med en vanluig apparatsladd, en sån där som man har till radioapparater, dvdspelare mm. Den är inte lika vit och fin som apples men kostnaden är betydligt lägre.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=12072354

Det var nog inte den sladden det handlade om. Problemet är väl den änden som man stoppar in i Macen.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-30 23:19
Ursprungligen av Gunnar B:

Det var nog inte den sladden det handlade om. Problemet är väl den änden som man stoppar in i Macen.

Jag såg det när jag läste om det hela, fick för mig att en av pinnarna på stickkontakten blivit böjd.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-30 17:31

Magsafe någon? ...

1
Bevaka tråden