Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halvpanik efter att jag överfört mellan datorer!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Min tjej har köpt ny Mac, o då skulle jag överföra typ allt från hennes gamla till den nya. Då det var strul med nätverket på olika sätt slutade det med att jag överförde via FTP (med riktigt bra fart dock!). Iaf, efter att jag överfört iphoto library-mappen visar det sig ju då självklart att vid överförseln har alla åäö förstörts o blivit till några konstiga tecken. Detta ledde till att alla mappar i iphotolibrary som innehöll åäö inte hittas i iPhoto, utan den visar bara upp frågetecken på alla dessa bilder. jaja, lätt gjort tänkte jag, det är ju bara (bara o bara...) att byta tillbaka namn på alla de mappar där namnet blivit ändrat. Då funkar det igen att öppna bilderna i iPhoto, däremot är själva thumbnailen fortfarande borta! Finns det nåt sätt att tvinga iPhoto göra om thumbnails till alla bilder i hela biblioteket, eller för utvalda mappar?
Det dumma var ju nämligen att vi rensade den gamla datorn då vi kollade lite snabbt och såg att iPhoto funkade, men det var ju bara vissa mappar vi råkade titta på...

Klart det finns. Håll in alt+apple när du startar iPhoto. Då kommer det upp en ruta där du kan välja att bland annat bygga om tumnaglarna.

Nice. Löste på det antika sättet genom att byta ut alla konstiga tecken till åäö i samtliga mappar, tog ju ett tag, men nu funkar det fint igen! Tack för svaren anyway!

1
Bevaka tråden