Min MacBook Pro ska in på service igen

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu börjar jag bli trött - nu har tredje batteriet gått sönder.
Datorn har varit inne på rep 4 gånger och det är fortfarande samma fel den drar ut batteriet när datorn ligger i vila samt lite andra så saker skärmen är konstig mm.

Vad ska jag göra?

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-21 22:25

Be om en ny dator av Apple. Tre reperationer ska räcka för en ny burk.

Har du garanti på maskinen fortfarande? Regeln verkar vara att tre reparationer kvalificerar för utbyte av hela datorn.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-21 23:06
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-22 00:16

Riktigt bra guide! Man behöver alltså inte alls lämna in datorn 3 gånger för att få en ny.. en liten förbättring i alla fall.

dom har bytt logic kortet ,toppcase,tre batterier,magneter för vila, dom ska nu byta skärm samt locket och fläkten

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-28 11:47

Neka och be om en utbytesdator enligt konsumentköplagen (om du nu köpt den som privatperson). Det hade varit klart billigare för Apple att göra så, begriper inte varför det funkar såhär.

hör och häpna imorse när jag vaknade så var jag på ett j...la humör och tänckte nu j...lar ringer jag apple och säjer att jag vill ha en ny dator
och då svarade en tjej och hon var jätte trevlig så jag tappade bort mitt helv..
humör och vart glad summa sumrium JAG FÅR EN NY DATOR det tog bara 8månader ATT lösa det här problemet
helt jävla underbart
mvh kim

1
Bevaka tråden