Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilagor i Thunderbird sparas på skrivbordet

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-15 15:26

Hej allesammans!
Jag har ett problem, varje gång jag öppnar en bilaga (pdf, bildfil, worddoc, excel etc..) från ett mail i Thunderbird sparas filen på skrivbordet. Jag har via, Thunderbird/Inställningar/Bilagor/, försökt ställa in både att bilagorna ska sparas på ett annat ställe och att bli tillfrågad var bilagan ska sparas. Men fortfarande sparas bilagan på skrivbordet. Jag vill ju ha ett rent och snyggt skrivbord!!! Någon som känner till en lösning på detta problem?

Jag kör:
OS X 10.4.9
Thunderbird 1.5.0.9 (20061207)

Tacksam för svar
Patrik

Hmm, det låter ju lite märkligt.

Testa att ladda ner den nya versionen av Thunderbird (version 2.0.0.0 (20070326)) så kanske det fungerar bättre.

Själv har jag ett problem med Thunderbird (den senaste versionen och förmodligen även tidigare versioner). När min dotter skickar över en rtf-fil med hjälp av Thunderbird, så finns det ingen bilaga när jag tar emot mailet i Mail.app, utan istället är all kod, formatering och text inuti mailet. Men om jag tar emot samma mail, med samma bilaga (rtf) i Thunderbird, så finns det en bilaga där som går att öppna med en ordbehandlare som öppnar rtf-filer.

Nu är frågan, ligger problemet hos Thunderbird eller hos Mail.app?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-23 09:58

Laddade ner 2.0 men problemet med bilagor verkar inte vara löst. Tack för tipset! Ska luska lite i ditt problem, återkommer!

Ändra Downloads-inställningarna också i Mail och Safari, för att få bilagor dit du vill.

1
Bevaka tråden