Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony Ericsson P1i-tråden

Tråden skapades och har fått 207 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-07-31 20:19

GPS-hw ingår alltså när man köper telefonen? Eller är det nåt speciellt erbjudande?
Är det sen nån som har kläm på om det finns nån praktiskt begränsning på minneskorten som går att använda?

Många frågor blir det

/Mein

GPS-hw ingår, inget specialerbjudande, verkar vara standard. Minnet som satt i var på 512 men jag bytte till 2GB, tror det funkar med 4GB också men vet inte säkert tyvärr.

edit, länk till info om gps-hw"kampanjen" http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/30/20070730152416_MOB_Administratorer011/20070730152416_MOB_Administratorer011.dbp.asp

Senast redigerat 2007-08-03 07:54
Ursprungligen av akerstrom:

GPS-hw ingår, inget specialerbjudande, verkar vara standard. Minnet som satt i var på 512 men jag bytte till 2GB, tror det funkar med 4GB också men vet inte säkert tyvärr.

edit, länk till info om gps-hw"kampanjen" http://mobil.mkf.se/ArticlePages/200707/30/20070730152416_MOB_Administratorer011/20070730152416_MOB_Administratorer011.dbp.asp

Jag köpte ett 4GB-kort och det verkar funka finfint hittills.

Kan instämma med tidigare inlägg om att den verkar vara larvigt känslig för hur SIM-kortet sitter... Den hävdade att mitt inte var i förut, men med lite ruckande och juckande funkar den utmärkt, utöver vad som verkar vara lite barnsjukdomar.

Dock undrar jag om någon har drivrutinen för OS X. Den funkar inte att ladda ner från Sony Ericsson själva.

  • Medlem
  • 2007-08-03 10:22

Här är länken till iSync-pluginen:
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&lc=sv&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10864&fid=43379&esi=true

Trist att telefonen inte kommer upp som USB.

Och någon som hittat en skärmsläckare med klocka?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-03 11:42

Är det bara jag som inte hittar någon plugin på den sidan?

Fick tyvärr det här svaret av SE:

Thank you for contacting Sony Ericsson Call Center.

The iSync Plugin software have been removed due to some problems with the programs.

Hopefully the problems will be solved in a short time.

Best regards,
/Linn
Sony Ericsson Call Center

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-03 12:27

Aha, där ser man...då får man hoppas att de fixar det snart...

Är det någon som redan laddat ner den (uppenbarligen buggiga) 1.07 och känner för att dela med sig av den? Skulle vilja ta mina chanser för att kunna synka över adressbok och sådant nämligen...

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2007-08-03 16:29

Problemet med laddaren är väl egentligen inte SEs...det är ju Wayfinder som bara skickar med bil-laddaren...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-03 23:02

Det är ju trots allt SE som säljer produkten som ett kit, att skylla på deras leverantörer är bara fel. Det är SE som är slutleverantör, det är med andra ord deras ansvar.

Ursprungligen av lasselu:

Problemet med laddaren är väl egentligen inte SEs...det är ju Wayfinder som bara skickar med bil-laddaren...

Ja ja, NU trillade poletten ner, det stämmer ju, bara billaddare till gps:n och ingen "vanlig" 230v, surt! :"> Var visst lite seg i tanken där...

Här hittar ni en plugin för iSync (1.06), den fungerar bra för mig.

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=33135

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-05 12:58

Köpte denna igår..bådar inte gott när det nu gått 5ggr "sätt i sim-kortet"..återkommer med mer utförlig rec. sen

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-08-05 13:01

Har du sådana problem ska du gå tillbaks och få den utbytt omedelbart! Affären har rätt att swap'a rakt av mot en ny om den krånglar inom en vecka från inköpsdatum.. Efter den tiden måste den skickas in på service (tar tyiskt 2 veckor).

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-05 13:04

Man får skylla sig själv efter att varit ute en kväll..Det är min ursäkt..satte in det åt fel håll

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-05 14:07

Däremot är jag intresserad om någon vet inställningar för att surfa ala 3G via mobilen. Lirar ett telenor abbonemang.

även om någon har lite matnyttiga program att rekommendera.

Senast redigerat 2007-08-05 15:53

Det är väl bara att be din operatör (telenor) skicka inställningarna via sms/mms så kommer surf via 3G in per automatik.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-05 16:16

Tänkte mest på inställningarna i Macen. Sen ska det väl bara lira av sig själv via blåtanden.

#

Funkar alldeles utmärkt nu. Måste säga, väldigt trevlig telefon. Bara sista sluttestat med exchange och hur bra det är.

Senast redigerat 2007-08-05 17:22
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-14 16:33
Ursprungligen av FnuX:

Tänkte mest på inställningarna i Macen. Sen ska det väl bara lira av sig själv via blåtanden.

#

Funkar alldeles utmärkt nu. Måste säga, väldigt trevlig telefon. Bara sista sluttestat med exchange och hur bra det är.

FnuX, löste du det via burken? Om så, vad blev det för modemscript?

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2007-08-16 15:54
Ursprungligen av tjompa:

FnuX, löste du det via burken? Om så, vad blev det för modemscript?

Yes box.

http://home2.btconnect.com/Taniwha/

Dom ska läggas i mappen "modem scripts"

2. Gå in i Systeminställningar -> Nätverk, klicka på Bluetooth och välj ställ in. Under "Bluetooth-modem" ska du nu hitta dina drivrutiner, för mig "Nokia3G CID1".

3. Klicka på "PPP" och där på "PPP-alternativ". Se till att "Skicka PPP-ekopaket" inte är ibockad.

4. Nu till det viktigaste, som tog mig lååång tid att greppa. Under telefonnummer ska du INTE fylla i vanlig uppkopplingskod i stil med "#99*" utan din accesspunkt. För mig med Vodafone(Telenor): internet.vodafone.net och för dig som kör Telia online.telia.se

5. Gå in i programmet Internetanslutning och klicka på "Bluetooth". Bocka i rutan "Visa modemstatus i menyraden" för att alltid ha snabb tillgång tll din 3G-uppkoppling när den vanliga uppkopplingen inte är tillgänglig.

Lycka till!

Apropå att inte minneskortet "mountas"

Talat ett par gånger me SE supporten, " ja vi supportar ju inte MAC"! Trist att höra.
Nej filöverföringen funkar inte, varför? Däremot kalender o kontakt över Bluetooth.
så här står det fast det mesta är nerstängt
"Memory Stick används av en ansluten enhet.
Program i telefonen kan inte använda minnet när det är i det här läget"
vilket läge undras.
peter 09

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-21 22:35
Ursprungligen av FnuX:

Yes box.

http://home2.btconnect.com/Taniwha/

Dom ska läggas i mappen "modem scripts"

2. Gå in i Systeminställningar -> Nätverk, klicka på Bluetooth och välj ställ in. Under "Bluetooth-modem" ska du nu hitta dina drivrutiner, för mig "Nokia3G CID1".

3. Klicka på "PPP" och där på "PPP-alternativ". Se till att "Skicka PPP-ekopaket" inte är ibockad.

4. Nu till det viktigaste, som tog mig lååång tid att greppa. Under telefonnummer ska du INTE fylla i vanlig uppkopplingskod i stil med "#99*" utan din accesspunkt. För mig med Vodafone(Telenor): internet.vodafone.net och för dig som kör Telia online.telia.se

5. Gå in i programmet Internetanslutning och klicka på "Bluetooth". Bocka i rutan "Visa modemstatus i menyraden" för att alltid ha snabb tillgång tll din 3G-uppkoppling när den vanliga uppkopplingen inte är tillgänglig.

Lycka till!

Hade missat ditt svar FnuX. Perfekt. Ska testa så snart jag sitter med lite mindre saker i knät.

Nån som vet hur man redigerar ett telefonnummer innan man ringer upp det. Har varit utomlands och försökt att lägga in +46 innan nummret när jag skulle ringa.
Finns säkert nått lätt lösning, men jag kunde inte komma på det. Visst man kan gå in och redigera i telefonboken, men på min K700 kunde man redigera nummret innan samtal, utan att det blev några ändringar i telefonboken. Hittar inte den funktionen på P1:an...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-08-22 21:51
Ursprungligen av qvintus53:

Nån som vet hur man redigerar ett telefonnummer innan man ringer upp det. Har varit utomlands och försökt att lägga in +46 innan nummret när jag skulle ringa.
Finns säkert nått lätt lösning, men jag kunde inte komma på det. Visst man kan gå in och redigera i telefonboken, men på min K700 kunde man redigera nummret innan samtal, utan att det blev några ändringar i telefonboken. Hittar inte den funktionen på P1:an...

Kanske inte det smidigaste sättet men jag har gjort så att jag går in bland kontakterna > klickar in på en specifik kontakt > klickar "Mer" > välj "kopiera kontakt" > håller inne tillbakaka-knappen > väl i vänteläge välj "Mer" och "Klistra in nummer".

Förutom att det är lite bökigt så kommer alltid översta numret vilket är lätt jobbigt om kontakten har flera olika nummer. Kontentan är att mitt tips suger...

Ursprungligen av qvintus53:

Nån som vet hur man redigerar ett telefonnummer innan man ringer upp det. Har varit utomlands och försökt att lägga in +46 innan nummret när jag skulle ringa.
Finns säkert nått lätt lösning, men jag kunde inte komma på det. Visst man kan gå in och redigera i telefonboken, men på min K700 kunde man redigera nummret innan samtal, utan att det blev några ändringar i telefonboken. Hittar inte den funktionen på P1:an...

En annan workaround

  • Klicka på kontakten i telefonboken

  • Avsluta samtalet direkt

  • Håll inne Tillbakaknappen så att man hamnar i Standby

  • Klicka på knappen Samtal

  • Klicka på knappen Mer

  • Välj Redigera - Redigera före samtal

Är det bara jag som får helt katastrofal batteritid? Tog den ur laddaren nio på morgonen. Lyssnade lite på musik, pratade i telefon kanske en halvtimme, och hade 35% batteri kvar vid sextiden. WLAN var avslaget hela dagen förutom 5-10 minuter.

Är det något jag missat att ställa in som råkäkar batterier kanske?

Har du stängt av alla program i aktivitetshanteraren? Fungerar lite som Mac:en, bara för att man inte ser programmet så betyder det inte att det är avstängt.

Efter att jag upptäckte att jag hade nästa alla prog igång och stängde av dom och drog ner ljusstyrkat till 35%, så har jag haft min igång i 3 dagar, fortfarande 40% av batteriet kvar.

Ursprungligen av qvintus53:

Har du stängt av alla program i aktivitetshanteraren? Fungerar lite som Mac:en, bara för att man inte ser programmet så betyder det inte att det är avstängt.

Efter att jag upptäckte att jag hade nästa alla prog igång och stängde av dom och drog ner ljusstyrkat till 35%, så har jag haft min igång i 3 dagar, fortfarande 40% av batteriet kvar.

Jepp, jag har bara igång det jag använder. Lite meckigt att stänga ner dem i aktivitetshanteraren tycker jag, men man lär sig rätt fort.

Efter att jag gjort en master reset och sådant har jag idag 70% kvar efter kanske en timmas musiklyssnande, tio minuters prat, och åtta timmars liggande i väskan. Tycker inte det är särskilt fantastiskt, givet att den bara varit på i nio timmar, men det går ju i varje fall att stå ut med.

Vad som däremot stör mig något brutalt är att program hänger sig och inte går att avsluta. Hittills har WLAN och FM-radion gjort det, och aktivitetshanteraren vägrar att stänga dem. Omstart hjälper ju, men det känns inte så praktiskt. Dessutom vägrade telefonen att hitta nätverket igen efter att jag varit nere i en källare i lördags (trots att jag manuellt försökte få den att söka) så då fick jag också starta om den. Det känns inte som att mjukvaran är helt färdigutvecklad...

När jag försöker synka via iSync så får jag hela tiden upp meddelandet att synkroniseringen misslyckades! Tips någon? Otroligt tacksam för svar...

Bevaka tråden