Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV4 försvann ur Elgato DVB-T vid uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-29 22:53

Uppdaterade min Elgato DVB-T till 2.4 och nu kan TV4 och kanal 6 inte längre hittas.
Har försökt hitta info om sändningsförändringar men inte hittat något.
Bor i Göteborg och kan hitta ett stort antal kanaler.

Men varför skulle helt plötsligt dessa kanaler försvinna? Ett mysterium för mig.

samma här efter uppgraderingen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-03 08:04

Fick reda på från TV4 att deras kanal och kanal 6 sänder genom samma mux. Mux2.
Och Elgaton har tappat förmågan att hitta denna mux. Kollar vidare men om någon vet hur man muxar till det...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-13 18:13

Väcker denna tråd.
Någon som vet nåt om detta?
Jag fick in TV4 + TV6 temporärt igår, försvann efter nån timme...

Det här låter ju mysko.
Vad har du för antenn?
Om jag använder medföljande leksaksantenn får jag inte in en enda kanal heller, men med teveuttaget i väggen (alltså antenn på taket som är anpassad efter moderna (digitala) sändningar) fpr jag in allt allt allt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-20 13:52
Ursprungligen av sjovall:

Det här låter ju mysko.
Vad har du för antenn?
Om jag använder medföljande leksaksantenn får jag inte in en enda kanal heller, men med teveuttaget i väggen (alltså antenn på taket som är anpassad efter moderna (digitala) sändningar) fpr jag in allt allt allt.

Jorå, jag fick in allt (inkl. TV4 å TV6) när jag bodde i villa med stor antenn på taket.
Nu bor jag i lägenhet, endast analog signal i vägguttag (comhem) som jag inte
vill köra via Elgato. Så jag köpte en plast-platta-antenn på ClasOhlson, som ger bra signal på SVTs kanaler, men får inte in TV4 eller TV6.
Det märkliga är att EN gång när jag gjorde kanalsökning så hittade den TV4 + TV6 med bra signal/bild. Men senare samma kväll var de borta igen.
Troligen för svag sändare/signal på TV4/6, som min lilla antenn inte klarar.

1
Bevaka tråden