Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar Synergy mellan Win och OSX?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon här som kör synergy mellan OS X och Windows? Funkar det och/eller finns det något bättre?

http://synergy2.sourceforge.net/

Det finns lite snackat om det här. Här finns en kort kommentar om det också. Men så mycket mer än så har jag inte sett om det här.

Jag brukar använda det på skolans Linuxdatorer. Bara att ställa MacBooken framför skärmen och starta det så styr man båda datorerna med samma tb/mus. Det fungerar inte helt perfekt och ibland kan musen hamna på fel ställe vid övergången till Linuxdatorn. Annars är det det bästa alternativet som funkar på Win/Mac/*nix.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-26 20:57
Ursprungligen av thetinyguy:

Är det någon här som kör synergy mellan OS X och Windows? Funkar det och/eller finns det något bättre?

http://synergy2.sourceforge.net/

Jag har använt synergy mellan två Macar och en Windows-burk... Det var lite krångligt, men fungerade ganska bra... men jag var tvungen att använda Windows-datorn som server för de andra datorerna, jag lyckades inte med att ha servern på någon av Macarna.

Tack för länkarna.

Jag kör det själv varje dag på jobbet, mellan min windows laptop och linux burk. Det funkar super bra, jag kan tom. kopiera bilder via cut-n-paste.

Idag så kör jag en iMac Intel Duo hemma men fick nyligen erbjudande om en windows burk från jobbet. Tänkte ha den som spelburk, men vill ju fortfarande bara ha mitt trådlösa apple tgb och mus på skrivbordet.

Liten kul grej om synergy, när jag började med det hade jag servern på laptoppen och när jag tog med mig burken på möten så kunde jag fortfarande dra över musen till linux burken via det trådlösa nätet.

Ursprungligen av Timber:

Jag har använt synergy mellan två Macar och en Windows-burk... Det var lite krångligt, men fungerade ganska bra... men jag var tvungen att använda Windows-datorn som server för de andra datorerna, jag lyckades inte med att ha servern på någon av Macarna.

Funkar hur bra som helst för mig att ha servern på Macen. Jag startar servern med
/Applications/Synergy/synergys --name mibook --config /Applications/Synergy/synergy.conf
där config-filen innehåller

section: screens
	mibook:
	ahlberg:
	slaveleft:
	slaveright:
end

section: links
	mibook:
		up = ahlberg
		left = slaveleft
		right = slaveright
	ahlberg:
		down = mibook
		left = slaveleft
		right = slaveright
	slaveleft:
		right = ahlberg
	slaveright:
		left = ahlberg
end

section: aliases
	mibook:
		MiBook.local
		mibook.csbnet.se
	ahlberg:
		ahlberg.csbnet.se
end
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-03-28 11:14
Ursprungligen av cable_guy6:

Funkar hur bra som helst för mig att ha servern på Macen.

Jag tvekar inte en sekund på ATT det funkar, men det fungerade inte i mitt fall... jag hade ändå följt alla manualer och testat allt (tro mig). Men nu sitter jag inte längre med synergy... utspridningen på mina datorer gör det ganska opraktiskt, så det spelar ingen roll för min del längre.

1
Bevaka tråden