Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glapp i hörlurskontakten!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Ipod Video med glapp i hörlurskontakten, och garantin gick ut för en månad sedan....

Någon som vet vad det kan kosta att fixa detta utan garanti?

Har samma problem men jag har fortfarande garanti. Går det där på garantin eller?

Ursprungligen av skvolhag:

Har samma problem men jag har fortfarande garanti. Går det där på garantin eller?

För endel har det gjort det.
Det är en bedömningsfråga från Apples sida.

Tack för tipset om homemedia. Hörelureuttaget började strula för någon dag sedan. Jag försökte hävda konsumtköplagen på applesupporten, eftersom jag saknar garantin. Men då måste jag bevisa på nått j*vla sätt att det är fabriksfel o inte jag som skadat den.
Nån som vet om något ställe i Sthlm som fixar, så jag slipper skicka den till Gbg?

Har liknande problem, ljud endast i ena luren samt att min garanti hade gått ut. Hittade en lösning på www.mumien.se. Ringde dem och beskrev mitt problem. De sa att det fixar de genom ett utbyte av hörlursuttaget. Skickade ner min pod. Inget hände på en vecka. Ringde igen, de sa att delen som de skulle ha bytt ut inte hade kommit ännu. Ringde en vecka senare, de sa att de hade skickat tillbaka min pod. Ingen pod hade kommit en vecka senare, ringde igen, de sa att de hade skickat den samma dag. Jag bad om kollinummer, de sa att jag skulle maila så skulle de skicka kollinummer. Nästa dag, inget svar, ringde upp igen, fick kollinummer. Ett par dagar senare fick jag äntligen tillbaka min iPod......samma fel igen....suck....Ringde upp dem igen och frågade vad dom hade gjort med den, de sa hörlursutbyte. Jag sa att det var exakt samma fel fortfarande. Han drog lite på sig i telefonen och sa att han skulle betala tillbaka pengarna till mig. Tror inte jag kommer att få tillbaka några pengar.......Min egna lösning på problemet var att jag köpte mig en radiodel till den och kör ljudet genom den istället. Inte den bästa lösningen, men jag skickar inte ner den till mumien.se igen...

pratade med homemedia i veckan. det bolag de köper hörlursuttag-delar ifrån har gått i konkurs, men han har ordnat ett nytt bolag. dock så ligger de o väntar i japan, så det skulle ta några veckor. han bad mig ringa igen om 2 veckor.

han verkar bra tycker jag.

Någon som vet om man kan få detta problem fixat i Stockholm eller om det finns någon som säljer en sladd som man kopplar "dar nere" på ipoden och kan ta ljudet den vägen?

ingen?

1
Bevaka tråden